عصر بازار

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی:

ایجاد سالیانه ۸۰۰ هزار شغل، ۸ هزار میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز برای ایجاد ۸۰۰ هزار شغل سالیانه، نیاز به سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد ریالی داریم، اما مفهوم بخشیدن به ارزش های کارآفرینی، در کنار ارتقای بهره وری نیروی کار باید مورد توجه قرار گیرد.

ایجاد سالیانه ۸۰۰ هزار شغل، ۸ هزار میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، علی ربیعی، وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی درجشنواره ملی امتنان از کارآفرینان برتر کشور که در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: دولت تدبیر وامید با سختکوشی تلاش می کند تا شرایط مطلوبی را برای مردم فراهم سازد و نباید یک دلار را هم هدر داد.

    به گفته وی، اکنون دولت یازدهم فارغ از ریخت و پاش دلارها مانند سال های گذشته است و چنانچه ارزی به دست آید، اتلاف نمی شود.دولت یازدهم کارآفرین است و باید به این مهم به شکل ریشه ای توجه شود و ایجاد اشتغال به توسعه فناوری، و تولید ثروت نیاز دارد و تحقق آنها در سایه همکاری دولت با کارآفرینان حاصل می شود.

    وی گفت: امروز در شرایط پساتحریم باید به پسامنابع توجه شود که بخشی از آن منابع نیروی انسانی است و بخش عمده این منابع از کارآفرینی حاصل می شود. اعتماد دولت به بخش خصوصی در حال افزایش است، بنابراین خلاقیت منابع انسانی باید بیشتر از گذشته در اختیار توسعه قرار گیرد.

    وی یادآور شد: کارآفرینان افرادی دلسوز و ریسک پذیرند، درعین حال هرگونه سیاستگذاری بدون توجه به کارآفرینی ، موجب هدر رفتن منابع می شود. دولت تدبیر و امید به امور یادشده واقف است و تجربه ای که از دولت گذشته بدست آمد، پول توزیع شده، نه رشدی حاصل شد، فقر از بین نرفت و جامعه هم توانمندتر نشد.

    وی تصریح کرد: چنانچه بخواهیم از شرایط سخت کنونی گذر کنیم، دولت باید در کنار کارآفرینان قرار بگیرد و همپوشانی امکان پشت سرگذاردن موانع را میسر می سازد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی