عصر بازار

ربیعی مطرح کرد

آغاز کارا کارت با ۲میلیون و ۵۰۰هزار نفر

عصر اعتبار- وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی صبح امروز (۲۴ بهمن ماه) در دهمین همایش تجلیل از کارآفرینان برتر مراسم درجمع تعدادی از بازنشستگان که به طور نمادین انتخاب شده بودند از کارت اعتباری ایرانیان (کاراکارت ) رونمایی کرد .

آغاز کارا کارت با ۲میلیون و ۵۰۰هزار نفر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، علی ربیعی امروز در جمع خبرنگاران گفت: کاراکارت باهمت دستگاه های مختلفی مانند وزارت اقتصاد و دارایی ، بانک مرکزی، سازمان های بازنشستگی نظیر تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری طراحی شد.

    وی ادامه داد : در آینده نزدیک سایر صندوق ها نیز به این ائتلاف خواهند پیوست تا بازنشستگان بتوانند چهار برابرمستمری دریافتی خود کارت خرید دریافت کنند . بازنشستگان به مرورمی توانند چهار برابر کارت خرید بگیرند وحتی پس از پرداخت قسط می توانند دوباره کارت خود را شارژ کنند .

    وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی ادامه داد :این کارت دائمی خرید این افراد خواهد بود و ارائه کارا کارت را با 2 میلیون و 500 هزار نفرآغاز کردیم وخوشبختانه در استان ها به ویژه استان های پرجمعیت این روند قابل توجه و رو به رشد است.پس از توزیع کارا کارت ها تولید کنندگان با ماتماس گرفتند و مایل بودند با این کارت تخفیفاتی به خریداران بدهند که این تخفیفات نیزدرفروشگاه ها اعلام می شود وروند آن به این شکل است که اگر از این کالاها خرید شود شامل تخفیف خواهد شد .

    وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی این امررا موجب رقابت سالمی میان تولید کننده و مصرف کننده دانست و گفت : این تجربه خوبی است که اگر درمراحل بعدی برای مستمری بگیران چه در صندوق بازنشستگی و چه درسازمان تامین اجتماعی وسایرصندوق ها کار روبه جلو برود سایر اقشاراجتماعی را نیزدربرخواهد گرفت .

    ربیعی بازپرداخت کاراکارت را دوازده ماهه ودوماه بدون سود اعلام واضافه کرد : اگرزمان بازپرداخت دوازده ماهه باشد فعلاً حداکثرفعلا 12درصد سود به آن تعلق خواهد گرفت اما ما فکر می کنیم با تمایلی که تولید کنندگان داشتند این 12 درصد نیزکاملا کاهش پیداکند یعنی ممکن است در برخی از کالاهایی که تولید کنندگان معرفی می کنند درآن کالا سوددرسطح پایین تری بیاید وبه نوعی اگر زمان را بیشتر کنیم سودبیشتری به آن تعلق می گیرد.

    وی تصریح کرد : به نظر می رسد دریک سال سود 12 درصدبرای این کارت منطقی باشد اما ممکن است با پیشرفت کار تغییراتی ایجاد شود و در حال حاضر برای کارگران و کارفرمایان واتحادیه های مصرف کارگری نیزصحبت شده که انشالله تضامن پرداخت را برقرارکنند واین مشمول جامعه کارگری نیزخواهد بود وهرگروه اجتماعی ای که بتواند تضمین پرداخت رابرقرارکنند مشمول این پرداخت خواهد بود .

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی