عصر بازار

از سوی پژوهشگاه میراث فرهنگی صورت می‌گیرد؛

بررسی گوهرهای به کار رفته در آثار تاریخی

عصر اعتبار- پژوهشکده حفاظت و مرمت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و موسسه توسعه گوهر‌شناسی ایران وابسته به دانشگاه شهید بهشتی گوهرهای به کاررفته در آثار تاریخی را بررسی می‌کنند.

بررسی گوهرهای به کار رفته در آثار تاریخی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، نازلی دارخال عضو کارگروه گوهر و بلور پژوهشکده حفاظت و مرمت با اعلام این خبر خاطرنشان ساخت که این توافق در نشست اخیر مسئولان پژوهشکده و دانشگاه شهید بهشتی صورت گرفت.

    به گفته دارخال در این نشست که همزمان با راه اندازی آزمایشگاه گوهر‌شناسی موسسه توسعه گوهر‌شناسی ایران وابسته به دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، رییس دانشگاه، رییس دانشکده زمین‌شناسی شهیدبهشتی، رییس اتحادیه طلا جواهر و سنگ‌های قیمتی، رییس پژوهشکده حفاظت ومرمت آثار تاریخی – فرهنگی و چند تن از کار‌شناسان حضور داشتند.همچنین کامران احمدی رییس پژوهشکده حفاظت و مرمت به عنوان یکی از اعضای اصلی کارگروه مرکز گوهر‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی در این نشست برنامه‌های پژوهشکده حفاظت و مرمت را درباره شناسایی و بررسی گوهرباستانی بیان کرد.

    بررسی زیورآلات به دست آمده از گورستان‌ها

    این کار‌شناس در ادامه از راه اندازی کارگروه گوهر و بلور در پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی خبر داد و افزود:هدف از راه اندازی این کارگروه بررسی و مطالعه گوهرهای تاریخی و انجام طرح‌های پژوهشی در این زمینه و همچنین شناسایی کانی‌های مختلف و منشا یابی آن‌ها است.

    او «کلیات فیروزه و روشهای حفاظت و نگهداری آن»، «بررسی گوهرهای به کار رفته در آثار تاریخی» و «بررسی و شناسایی زیورآلات به دست آمده از گورستان‌ها و محوطه‌های پیش از تاریخ «را سه پروژه در دست اجرای کارگروه گوهر و بلور پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی- فرهنگی اعلام کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی