عصر بازار

ربیعی:

بازنشستگان منتظر خبرهای خوب باشند

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خبرهای خوبی برای بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی در راه است که پس از قطعی شدن اعلام می شود.

بازنشستگان منتظر خبرهای خوب باشند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی ربیعی روز شنبه در مراسم رونمایی از کارت اعتباری ایرانیان (کاراکارت) که به طورنمادین در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: اعطای این کارت به بازنشستگان در هیات دولت طرح موضوع شد و در این مورد به پیشرفت قابل توجهی دست یافتیم. بازنشستگان با استفاده از این کارت می توانند چهار برابر حقوق مستمری شان خرید کنند و پیش بینی می شود با مشارکت تولیدکنندگان رفته رفته سود 12 درصدی کاراکارت کاهش یابد.
    وی استقبال از طرح کاراکارت را مطلوب توصیف کرد و گفت: با این که در این خصوص تبلیغ زیادی در رسانه ها انجام ندادیم ، اما استقبال خوب بوده است و امیدواریم این طرح در سطح گسترده تری پیش برود.
    ربیعی همچنین در خصوص دیگر اقدام های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بازنشستگان گفت: بزودی تفاهم نامه ای با 280 ورزشگاه در اختیار این وزارتخانه امضا خواهد شد و کانون های بازنشستگی در تمام استان ها می توانند از آن بهره ببرند .
    وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد آورشد: سفرهای عتبات و زیارتی بازنشستگان در گام بعدی به تور گردشگری تبدیل و ایرانگردی نیز به آن اضافه می شود .
    ربیعی همچنین خبر داد گام اول مسکن اجتماعی برای بازنشستگان و مستمری بگیران بدون مسکن دنبال می شود.
    وی ابراز امیدواری کرد صندوق های بازنشستگی از بعد مالی به بعد اجتماعی واقعی تغییر شکل دهند و به طور نمونه خانه های امید ایجاد شده در استان ها از جمله این اقدام ها است.
    در ادامه این نشست گفت و گوی صمیمانه ای میان بازنشستگان و وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی برقرار شد.
    یکی از کارگران بازنشسته حاضر در این نشست گفت: ما بازنشستگان استان البرز می دانیم که شما از جنس ما هستید و اقدام هایی که در حال انجام آن هستید منافع بازنشستگان تامین اجتماعی را به دنبال دارد .
    در ادامه نیز تعدادی از بازنشستگان مشکلات و مسائل خود را رو در رو با ربیعی مطرح کردند. از جمله مشکلاتی که کارگران بازنشسته عنوان کردند مساوی نبودن مزایای کارگران بازنشسته زن و مرد، نداشتن مسکن، مشکلات بیمه خدمات درمانی (دندانپزشکی ) و برخی مسایل دیگر بود که ربیعی به آنها قول پیگیری داد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی