عصر بازار

دکترابراهیمی مدیرعامل بانک انصار:

افتتاح شعبه نمونه تحت نظارت علمای شیعه وسنی، در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است

عصر اعتبار- روز شنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۴، ششمین روز از دهه مبارک فجرانقلاب اسلامی ایران، طی مراسمی باحضور آیت الله‌سلیمانی امام جمعه زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جماعت مسجدمکی، دکترابراهیمی مدیرعامل وتنی چند از معاونان بانک انصار، حجت‌الاسلام دکتر موسویان دبیر علمی شورای فقهی بانک مرکزی ونماینده این بانک در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین رضازاده مسئول دفترفقهی بانک انصار و تنی چند از فرماندهان سپاه منطقه، مسئولین لشکری وکشوری، علمای شیعه وسنی و مدیران شعب استان بانک‌های کشور، بانک انصار نخستین شعبه نمونه بانکداری اسلامی با عنوان شهدای وحدت را با هماهنگی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و زیرنظرمشترک علمای شیعه و سنی استان سیستان وبلوچستان در شهر زاهدان افتتاح کرد.

افتتاح شعبه نمونه تحت نظارت علمای شیعه وسنی، در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، این مراسم با پخش پیام دکتر ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران حاوی قدردانی از بانک انصار بخاطر اهتمام در ایجاد فرصت ارایه خدمات بانکی به هموطنان اهل سنت، منطبق با موازین مشترک فقهی، ابراز امیدواری از مشارکت آنان و نیز مایه افتخار و سربلندی دانستن این اقدام، آغاز شد.

    دکتر سیف در این پیام همچنین، ارایه خدمات به آحاد مختلف هموطنان را وظیفه شبکه بانکی کشور دانسته و با اعتمادآفرین خواندن این حرکت بانک انصار، بررسی های فقهی و ایجاد سازوکارهای خدمات بانکی ونظارت برانجام امور این شعبه به صورت مشترک را مورد تأیید قرار داد.

    براساس این گزارش، آیت‌الله سلیمانی امام جمعه زاهدان و نماینده ولی فقیه در استان طی سخنانی در این مراسم ضمن تأکید بر این که جمهوری اسلامی ایران نخستین کشور در جهان است که صاحب یک مجموعه قانونی مدون برای اجرای بانکداری اسلامی مطابق با شریعت اسلامی است، به کم‌اهمیت بودن موارد اختلافی در دو مذهب شیعه و سنی درخصوص فقه معاملات و بانکداری بدون ربا اشاره کرده و سپس به بیان موضوع اهمیت وحدت میان مذاهب و اقوام کشور براساس آرمان های انقلاب اسلامی پرداخت و تأسیس بانک‌های اسلامی را یکی از نخستین اهداف امام خمینی؟ره؟ بنیانگذارجمهوری اسلامی دانست و از علمای اهل سنت استان و نیز دکتر سیدعباس موسویان دبیرعلمی شورای فقهی بانک مرکزی و اعضای شورای فقهی بانک انصار بخاطر ابداع و خلاقیت در راستای حل موارد اختلافی و رسیدن به توافق قدردانی کرد.

    امام جمعه زاهدان و نماینده ولی فقیه در استان سیستان وبلوچستان سپس به اختلاف افکنی های دشمنان انقلاب اسلامی و تلاش بی وقفه شان برای ایجاد ناامنی در منطقه اشاره کرده و اقدام بانک انصار را برای خنثی سازی این توطئه‌ها بسیار مثبت و حائزاهمیت خواند. وی افزود: این اقدام را باید تحقق آیات شریف قرآن کریم نامید و از بانک‌انصار بخاطر تلاش های مستمر و ارزشمندش برای ایجاد این شعبه نمونه قدردانی کرد.

    آیت‌الله سلیمانی در پایان سخنان خود اضافه کرد: هنوز از ظرفیت های عظیم بانکداری اسلامی به ویژه عقوداسلامی آنچنان که باید استفاده نشده و همه باید تلاش کنیم تا نظام بانکی کشور را براساس آرمان های بلند نظام اسلامی و سیاست های راهبردی اقتصادمقاومتی به پیش ببریم.

    پس از آن، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جماعت مسجد مکی زاهدان ضمن اظهارخوشحالی از افتتاح شعبه نمونه تحت نظارت علمای شیعه و سنی استان بر وجود زمینه های گسترده وحدت میان مذاهب اسلامی تأکید کرد و افتتاح این شعبه را گامی اساسی در جهت تحکیم وحدت مذاهب و اقوام ایرانی در استان دانست.

    امام جماعت مسجد مکی زاهدان در ادامه این حرکت را که نتیجه مذاکرات، مباحث و گفتگوهای فشرده وچندماهه اعضای دارالافتای مسجد مکی زاهدان و شورای فقهی بانک انصار با حمایت و مشارکت شورای فقهی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است، حرکتی دانست که مورد تأیید خدای متعال است و هدف آن خدمت به مردم و بندگان اوست. وی سپس از همه مجموعه های دست اندرکار این اقدام در سطح استان و کشور و به صورت ویژه از بانک انصار به عنوان پیشتاز این حرکت دینی تقدیر کرد و سایر بانک‌های کشور را به انجام اقدامات مشابه تشویق کرد.

    به گزارش اداره کل بازاریابی و تبلیغات، و در ادامه مراسم افتتاحیه،دکترابراهیمی مدیرعامل بانک انصار طی سخنانی با اشاره به ویژگی ها و مزیت های رقابتی بانک انصار گفت: بانک انصار بزرگترین شبکه تمام الکترونیک کشور در بخش خصوصی است که به عنوان شفاف ترین بانک در بورس فعالیت می کند.

    وی افزود: رتبه نخست تراکنش های موفق بانکداری الکترونیک در کشور در سال 1393 به بانک انصار تعلق دارد و این بنگاه مالی بزرگ به اتکای فناوری های نوین و مهارت بالای نیروی انسانی خود آمادگی ارایه خدمات مطلوب به همه آحاد واقشار کشور را دارد.

    دکتر ابراهیمی سپس تصریح کرد: این بانک بیش از 10میلیون مشتری و با 13.5 میلیون حساب بانکی به هموطنان عزیز خدمات بانکی ارایه می دهد و درعین‌حال در پیاده سازی موازین شرعی در فعالیت های بانکی پیشتاز است.

    دکتر ابراهیمی پس از آن، به اقتصاد مقاومتی به عنوان راهبرد اساسی بانک انصار در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی خود اشاره کرد وگفت: آنچه در اقتصادمقاومتی مطرح است، توانایی برای انعطاف پذیری در شرایط شوک اقتصادی است تا جایی که در صورت بروز تحریم‌ها و مشکلات داخلی این اقتصاد خود را به حالت ثبات بازگرداند. وی افزود: با توجه به اولویت حرکت در مسیر پیاده سازی موازین شرعی وتحقق اقتصادمقاومتی بانک انصار با نشست های مختلف با علمای شیعه و سنی به یک دستورالعمل جامع برای ایجاد شعبه بانکداری‌اسلامی در زاهدان رسید و به حول وقوه الهی و مشارکت نهادهای مربوط آن را افتتاح کرد.

    مدیرعامل بانک انصار در پایان سخنان خود هدف اصلی بانک انصار در اقدام به چنین حرکتی را خدمت به مردم و مشتریان، وبه ویژه هموطنان اهل سنت و نه یک رقابت تجاری ومالی دانسته و با تأکید براین که اخلاص، نیت‌خیر و خداباوری عوامل اصلی این موقعیت هستند، افزود: قصد بانک انصار از تأسیس این شعبه، انتفاع اقتصادی نیست.

    برپایه گزارش اداره کل بازاریابی و تبلیغات بانک انصار، آخرین سخنران مراسم افتتاحیه دکترموسویان دبیرشورای فقهی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بود که با اشاره به موازین مشترک بسیار زیاد میان اهل شیعه و سنی در حوزه معاملات و تجارت، تأسیس شعبه شهدای وحدت بانک انصار را گامی تعیین کننده در راستای گسترش بانکداری اسلامی ایران دانست که بالاترین جایگاه را در بانکداری اسلامی جهان داراست و تأکید کرد که یکی از برکات این اقدام، توسعه اقتصادی و تجاری سراسری کشور خواهد بود.

    دبیرعلمی شورای فقهی بانک مرکزی در این مراسم همچنین افزود: در مذاهب شیعه و سنی اختلافی درخصوص معاملات، نفی ربا وجود ندارد بلکه نگرانی علمای شیعه وسنی در اجرای درست دستورالعمل های بانکداری اسلامی است، چرا که در اجرای قوانین مسئله اجرا بسیار اهمیت دارد و خوشبختانه بانک انصار در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی