عصر بازار

گزارش عصر اعتبار از میزان بدهی بین المللی:

اقتصاد جهانی در حال سقوط است

عصر اعتبار- طبق گزارش آمارهای جهانی و صندوق بین‌المللی پول که توسط اکانامیست منتشر شده است، بدهی عمومی اقتصاد جهان در اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی از مرز ۵۲.۵ تریلیون دلار گذشت؛ در صورتی که درآمد کره‌ی زمین عددی معادل تقریبا ۴۵ تریلیون دلار است.

اقتصاد جهانی در حال سقوط است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر اعتبار، کشورهایی که از نظر بدهی در بدترین وضعیت قرار دارند عبارتند از کشورهای آمریکا، کانادا، اروپای غربی، چین، هند، ژاپن، کره‌ی جنوبی، استرالیا، نیوزیلند و در آمریکایِ لاتین کشور برزیل.
    بنابراین می توان دریافت که  اقتصادهای پیشرفته در موقعیت بدتری نسبت به کشورهای عقب مانده هستند. دلیل این مسأله این است که مبحث خلق پول و چاپ اسکناس بدون پشتوانه در این کشورها موقعیت ممتازی دارد و هم‌چنین مبنای اقتصاد آن‌ها دلار قلمداد می شود.
    بر این اساس است که پیش‌بینی شده سال 2015 این عدد به 55.5 تریلیون دلار برسد که یک فاجعه به شمار می رود.
    در این میان کشورما ایران نیز از نظر رتبه در وضعیت سوم و چهارم خطر قرار دارد و  البته همتراز با روسیه  است چون این کشورها از دلار کمتری استفاده کرده‌اند.
    با تاکید بر آخرین آمارهای بین المللی، بدهی جهانی کشورهای با بدهی بیشتر در نقشه زیر با رنگ قرمز نمایش داده شده‌اند.


    به همین منظور مایک ملونیمایک‌ مالونی، کارشناس مسائل مالی در ایالات ‌متحده تاکید دارد که آمریکا، ژاپن، یونان، ایتالیا و فرانسه پنج کشوری هستند که رتبه‌های اول بدهیِ جهان را دارند.
    در واقع و در یک چنین شرایطی سؤالی در محافل دانشگاهی مطرح  می شود که این بدهی به چه کسی تعلق دارد؟ باید گفت که بدهیِ اقتصاد جهانی، بدهیِ خلقِ پول از بدهی یا به عبارتی Money as Debt است. یعنی خلق پول بیشتر، تولید بدهی بیشتر.
    در ادامه این کارشناس مسائل اقتصادی  یادآور می شود که بعد از شروع جنبش وال‌استریت در طول 40 جلسه‌ای که در اقتصاد استراتژیک این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم، بیش از 140 فیلم‌ مستند بسیار تکان‌دهنده‌ای را که استادان غربی تهیه کرده‌اند را در 5 واحد تحصیلات تکمیلی تدریس کردیم.
    گروهی زیر نظر راس‌اشکرافت، مستندی به نام چهارسوار سرنوشت را ساختند که فروپاشی اقتصاد جهان را نشان می‌دهد. آن‌ها توابین علم اقتصاد هستند و از نظریه‌ی نئوکلاسیک‌ها و … اعلام برائت کردند و تاکید داشتند که علم اقتصاد، پاسخ‌گوی زندگی بشر امروز نیست.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی