عصر بازار

سکه طلای یادبود «مارک توین» به بازار آمد

عصر اعتبار- مارک توین نام هنری سمیوئل لنگهورن کلمنز (Samuel Langhorne Clemens) می باشد. او در ۳۰ نوامبر ۱۸۳۵ در فلوریدا آمریکا به دنیا آمد و در ۲۱ آوریل ۱۹۱۰ در سن ۷۴ سالگی درگذشت. او بیشتر با نام هنری اش مارک توین (Mark Twain) شناخته می‌شود، نویسنده و طنز پرداز آمریکایی بود و شهرت خود را مدیون رمان ماجراهای هاکلبری فین (۱۸۸۵) و ماجراهای تام سایر (۱۸۷۶) است.

سکه طلای یادبود «مارک توین» به بازار آمد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر اعتبار، سکه ها، ضرابخانه امریکا از ضرب و فروش سکه های طلای 5 دلار ، یادبود مارک توین نویسنده و طنز پرداز امریکایی؛ در سال 2016 خبر داد.

     


        تصویر سکه یادبود 5 دلاری طلا 2016 به افتخار زندگی و میراث این نویسنده مشهور
    این سکه در 2 نوع پروف (PF) برای مجموعه داری و نوع بانکی (UNC) با قیمت های متفاوت و در تعداد محدود عرضه می شود. در مراحل بعدی، از این سکه با جنس نقره نیز طراحی و ضرب می شود.

     


        روی سکه طلا 5 دلاری پرتره کلاسیک از مارک توین (توسط بنجامین سواردز BS) دیده می شود. همچنین عناوین «LIBERTY» و «IN GOD WE TRUST» و تاریخ «2016» و DS مخفف نام مجسمه ساز-حکلاک معروف دان اورهارت حک شده است.
    هر دو نوع پروف و بانکی در ضرابخانه West Point آمریکا ضرب می شوند و حرف « W » در زیر سال ضرب، گواه آن است. طراحی قالب سکه توسط شرکت AIP و هنرمندی بنجامین سواردز (BS) برای روی سکه و رونالد دی. سندرز (AS) برای پشت سکه انجام شده و همچنین مجسمه سازی و حکاکی آنها توسط دان اورهارت (DE) و جوزف منا (JFM) به ترتیب برای روی و پشت سکه انجام پذیرفته است.


        پشت سکه طلا کشتی بخار روی رودخانه می سی سی پی ، عبارت لاتین «ایالات متحده آمریکا» ، «5$» و «E PLURIBUS UNUM» و «AS» و همچنین «JFM» حک شده است.
    در مجموع تیراژ سکه طلای 5 دلار یادبود مارک توین مانند دیگر سکه های هم رده خود حدود 100,000 عدد در نظر گرفته شده است. 8.359 گرم طلا با عیار 900 و قطر 21.59 میلیمتر از دیگر مشخصات این سکه می باشد.
    قیمت سکه طلا پروف 364 دلار و قیمت سکه طلا با کیفیت غیر پروف حدود 359 دلار می باشد. قیمت اولیه 35 دلار بیشتر از قیمت واقعی در نظر گرفته شده، بدلیل اینکه موزه ها و برنامه های آموزشی اختصاص داده شده به مارک توین از آن درآمد بهرمند گردند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی