عصر بازار

علت کاهش قیمت دلار چیست؟

عصر اعتبار- یک کارشناس بازار ارز معتقد است: شایعه ارز تک نرخی در محدوده ۳۳۰۰ تومان و شائبه کنترل دولت برای کاهش نرخ ارز با نزدیکی به انتخابات، نرخ دلار در بازار آزاد را کاهش داده است و این در حالی است که نرخ ۳۳۰۰ تومان برای تک نرخی کردن دلار غیرمنطقی است.

علت کاهش قیمت دلار چیست؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، امیرمحمد خدیوی اظهار کرد: بازار آزاد ارز در چند روز اخیر تحت الشعاع دو موضوع اصلی شایعه تک نرخی شدن ارز در محدوده قیمتی 3260 تا 3300 تومان و شائبه کنترل دولت در راستای جلب رضایت عمومی با نزدیکی به انتخابات اسفندماه، قرار گرفته است.

    وی با اشاره به اینکه،‌ متاسفانه کاهش قیمت دلار به عنوان یک افتخار در بین دولت‌ها جا افتاده است، ادامه داد: دولت یازدهم رشد نرخ دلار را با یک شیب منطقی همواره رعایت کرده که این موضوع مورد قبول تمام افراد فعال در حوزه اقتصاد بوده و به نظر می رسد رئیس کل بانک مرکزی تاکنون در دوران فعالیت خود در بانک مرکزی را به صورت استاندارد این امر را مدیریت کرده است.

    این کارشناس بازار ارز خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش قیمت نفت کاهش قیمت دلار منطقی نیست و نباید با توجه شرایط اقتصادی کشور از کاهش نرخ ارز دفاع کرد.

    خدیوی یادآور شد: تک نرخی کردن ارز یک پروسه طولانی مدت است و نمی‌توان آن را با زور و کنترل‌های غیرمتعارف به سرانجام رساند. نرخ دلار را بدون برنامه ریزی بلندمدت و با کنترل‌های غیرمتعارف نمی‌توان تک نرخی کرد، بازارها در تمام دنیا تحت تاثیر عرضه و تقاضا هستند و نباید به صورت دستوری با آن‌ها برخورد شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی