عصر بازار

به ارزش یک میلیارد یورو ؛

ایران و تکنی‌مونت ایتالیا قرارداد نفتی امضا کردند

عصر اعتبار- ایران و شرکت «تکنی مونت» ایتالیا به منظور مشارکت در ساخت پالایشگاه و مجتمع‌های پتروشیمی یادداشت تفاهم همکاری به ارزش یک میلیارد یورو امضا کردند.

ایران و تکنی‌مونت ایتالیا قرارداد نفتی امضا کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، پس از امضای قرارداد حدود 4 میلیارد دلاری ایران و سایپم ایتالیا و مذاکرات شرکت نفت ایران با ساراس و انی ایتالیا برای امضای قراردادهای فروش نفت، شرکت «تکنی مونت» ایتالیا هم یادداشت تفاهمی به منظور مشارکت در ساخت پالایشگاه و مجتمع‌های پتروشیمی با طرف ایرانی خود امضا کرد.

    شرکت ایتالیائی «تکنی­مونت» که در زمینه مهندسی، طراحی و ساخت پالایشگاه و پتروشیمی فعالیت دارد، با امضای یادداشت تفاهمی با صنایع پتروشیمی ایران به دنبال توسعه همکاری های دو جانبه در دوران پسا تحریم است.

    «پیرو برتد فالگرو» مدیر شرکت «تکنی مونت» ایتالیا در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری با صنعت پتروشیمی ایران، گفت: ایتالیا به دنبال بازگشایی فصل جدید همکاری‌ها با ایران به ویژه در صنایع نفت و پتروشیمی است.

    این مقام ایتالیایی با تاکید بر اینکه از تامین فاینانس، تجهیزات و قطعات مورد نیاز مجتمع‌ها و طرح‌های پتروشیمی و پالایشگاهی، رفع موانع فرآیندی در صنایع پتروشیمی به عنوان مهمترین محورهای همکاری‌های دو جانبه با ایران یاد کرد و افزود: ارزش این یاد داشت تفاهم حدود یک میلیارد یورو بوده و آماده همکاری با صنایع پتروشیمی ایران در دوران پساتحریم هستیم.

    شرکت تکنی مونت ایتالیا از جمله شرکت‌های فعال اروپایی در صنایع پتروشیمی و پلیمری ایران قبل از اعمال تحریم‌ها بود و این شرکت قرارداد مشابه دیگری در برخی از طرح های جدید پتروشیمی ایران امضا و یا در شرف انعقاد آن است.

    بر این اساس اسفند ماه سال گذشته خبرگزاری مهر گزارش داده بود که با سفر پیرو برتد فالگرو مدیرعامل شرکت تکنی مونت ایتالیا به تهران، دور جدید مذاکرات شرکت تکنی مونت ایتالیا به عنوان یکی از غول‌های پلیمری و پتروشیمی ایران به منظور ساخت یکی از بزرگترین پارک پتروشیمی‌های منطقه خاورمیانه در عسلویه آغاز شد.

    مهمترین محور این مذاکرات دو جانبه در تهران درباره احداث پارک پتروشیمی ABS و رابر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بود که دو طرف به توافق های اولیه در این باره دست یافته‌اند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو