عصر بازار

عضو هیئت مدیره بانک پاسارگاد؛

سوئیفت بانک پاسارگاد در طول سال های گذشته فعال بوده است

عصر اعتبار- بانک‌پاسارگاد، با رعایت اصول و استانداردهای حاکمیتی خود، فعالیت خود را با استفاده از سوئیفت برنامه‌ریزی کرده و سوئیفت بانک‌پاسارگاد هرگز قطع نشده‌است.

سوئیفت بانک پاسارگاد در طول سال های گذشته فعال بوده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»ف مصطفی بهشتی‌روی، عضو هیئت‌مدیره و ناظر بر امور ارزی بانک‌پاسارگاد با اعلام این مطلب، در خصوص فعالیت‌های ارزی بانک پاسارگاد در دوران تحریم گفت: بانک پاسارگاد در سال‌های 90 و 91 بالاترین حجم فعالیت‌های واردات کشور را به صورت متمرکز انجام داده و مزیت‌های رقابتی بالایی را از جهت کنترل داخلی، قیمت تمام‌شده و کیفیت مطلوب خدمات به وجود آورده‌است و در آن دوران، به تنهایی 20 درصد از عملیات بانکی کشور را در این حوزه به انجام رسانده‌است.

    بهشتی‌روی افزود: برای آن‌که شعبه‌های بانک‌پاسارگاد بتوانند به نحو مطلوب خدمت‌رسانی کنند، دستور‌العمل‌های جامع و کاملی برای پاسخ دادن به نیاز‌های مشتریان در شعبه‌ها فراهم کرده‌ایم. همچنین ارائه خدمات غیر بازرگانی ارزی، در کلیه شعبه‌ها انجام می‌شود.
    وی به دلایل موفقیت بانک‌پاسارگاد در حوزه‌‌ی فعالیت‌های ارزی اشاره کرد و افزود: صدور LCهایی با بالاترین استانداردهای بین‌المللی بر اساس مقررات UCP و سوئیفت و نیز وجود وجه کافی در حساب‌های بانکی در نزد بانک‌های کارگزاری، از مهم‌ترین دلایل عملکرد خوب بانک‌پاسارگاد در حوزه فعالیت‌های ارزی است. همواره بلافاصله پس از ارائه اسناد اعتباری، وجه اسناد پرداخت شده‌است و در این سال‌ها، فراوان با ذی‌نفعانی مواجه شده‌ایم که از واردکننده‌های ایرانی، LC بانک‌پاسارگاد را درخواست می‌کردند. همچنین خود بانک‌ها و کارگزاران نیز تمایل داشته‌اند که  LCبانک‌پاسارگاد را دریافت کنند، چرا که LCها به حرفه‌ای‌ترین شکل خود صادر می‌شوند. وی خاطرنشان کرد: دلیل اینکه صدور LCها به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن انجام می‌شوند آن است که سرمایه‌‌انسانی بانک در این حوزه، دوره‌ی آموزشی نظری و عملی خاصی را در داخل و خارج از ایران گذرانده‌اند. لذا LCای که یک بانک خارجی از بانک پاسارگاد دریافت می‌کند، بسیار واضح و روشن است.
    عضو هیئت مدیره بانک‌پاسارگاد در خصوص اقدامات این بانک در دوران بعد از تحریم، ادامه داد:  از ابتدای سال 1394 اقدامات مثبتی در کمیته امور بین‌الملل بانک‌پاسارگاد، برای ورود به شرایط بعد از تحریم صورت پذیرفته‌است. ما ارتباطات خود را با بانک‌های مطرح و بزرگ دنیا گسترش داده‌ایم و با فرارسیدن روز اجرای برجام، بلافاصله روابط کارگزاری ما با حدود 20 بانک انجام گرفت و همچنان در حال توسعه است. در استراتژی‌های کلان بانک، که یکی از آن‌ها قرار گرفتن در بین 500 شرکت برتر جهان است، فعالیت‌های جهانی بانک تعریف شده و برای آن پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شده‌است. امیدوار هستیم بتوانیم با برداشته شدن تحریم‌ها، شبکه‌ی بانکی خارجی خود را گسترش دهیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی