عصر بازار

وزیر اقتصاد ایالت باواریای آلمان:

بیمه هرمس به کمک توسعه روابط اقتصادی ایران و آلمان بیاید

عصر اعتبار- وزیر اقتصاد ایالت باواریای آلمان با اشاره به اینکه بیمه هرمس برای توسعه روابط اقتصادی با ایران باید مسائل را حل و روشن کند، گفت: این کار باید از سوی دولت آلمان صورت گیرد و انتظار داریم که دولت ما سریع این کار را انجام دهد.

بیمه هرمس به کمک توسعه روابط اقتصادی ایران و آلمان بیاید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم، الیسه اگنر وزیر اقتصاد ایالت باواریای آلمان امروز در نشست مشترک هیئت تجاری اتاق تهران با وزیر اقتصادی این ایالت اظهار کرد: ما خواهان این بودیم که بعد از لغو تحریم‌ها و بازگشت ایران به اقتصاد جهانی اولین کشوری باشیم که با این کشور همکاری می‌کند به همین منظور هیئتی به ایران اعزام و دفتر خود را در ایران افتتاح کردیم.

    وی با تأکید بر "آمده‌ایم که در ایران بمانیم" افزود: در سطح سیاسی ما نیز علاقه زیادی برای همکاری با ایران وجود دارد به‌طوری که سال گذشته بزرگترین هیئت تجاری 10 سال گذشته خود را به ایران اعزام کردیم.

    وزیر اقتصاد ایالت باواریای آلمان ادامه داد: ما می‌دانیم که بستن قرارداد نیاز به زمان دارد اما اگر تبادل و دیدارهای دوجانبه انجام شود نیز مناسب است و  باعث برقراری اعتماد طرفین شده و در نهایت عرضه و تقاضا ایجاد می‌کند.

    وی با اشاره به کنفرانس امنیتی مونیخ و صحبت با رئیس این کنفرانس درباره امنیت خاورمیانه، تصریح کرد: رئیس این کنفرانس معتقد بود، در خاورمیانه‌ای که از امنیت مناسبی برخوردار نیست ایران یک استثنا بوده و می‌تواند در منطقه مؤثر باشد.

    ایران جهش اقتصادی خواهد داشت

    اگنر گفت: ایران می‌تواند موتور اقتصادی منطقه خاورمیانه شود و پیش‌بینی‌ها نیز این‌طور بوده که اقتصاد ایران در سال 2015 رشد 2درصدی و در 2016 رشد 6درصدی را تجربه کند و کارشناسان اقتصادی انتظار دارند که ایران جهش اقتصادی داشته باشد.

    وی  با توجه به جمعیت جوان ایران یادآور شد: میانگین سن افراد در ایران نصف آلمان است و در واقع ایران جمعیت جوان زیادی دارد که این امر فرصت و چالش‌هایی را به‌همراه دارد به‌طوری که در این کشور 18 میلیون نفر به کار احتیاج دارند و همکاری‌های دو طرف می‌تواند کلید حل مسائل باشد.

    این مقام آلمانی تأکید کرد: موانع اقتصادی توسعه همکاری‌های دوجانبه ایران و آلمان در حال رفع شدن است و ما می‌توانیم در مدت کوتاهی تجارت خود با ایران را تا 5 برابر افزایش دهیم.

    اگنر با ابراز "برای توسعه روابط با ایران نیازمند تحقق 2 امر هستیم" گفت: در مرحله اول باید به این موضوع اشاره داشت که روابط بانکی ما با ایران باید بهتر و منظم‌تر شود.

    وی افزود: در حال حاضر سوئیفت برای ایران راه اندازی شده است اما بانک‌های آلمانی نیز باید قراردادهایی با بانک‌های ایران داشته باشند و این کار باید هرچه سریع‌تر و بدون مشکل انجام شود.

    بیمه هرمس در این ارتباط باید مسئله را حل و روشن کند تا شرایط برای سرمایه گذاری مهیا شود و این امر از سوی دولت ما باید صورت گیرد و انتظار داریم که دولت ما سریعاً این کار را انجام دهد.

    وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم امسال نیز دوباره یک هیئت اقتصادی (از ایالت باواریای آلمان) به ایران بیاید و ما از تبادلات دو کشور حمایت می‌کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی