عصر بازار

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

بسته سیاستی اشتغال در حال آماده سازی است

عصر اعتبار- دوازدهمین شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان سمنان با حضورعیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل این اداره کل برگزار شد.

بسته سیاستی اشتغال در حال آماده سازی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، کار و رفاه اجتماعی سمنان، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه گفت: اغلب کشورهایی که فرآیند موفقی از توسعه را تجربه کرده اند، به موضوع اشتغال توجه ویژه ای داشته اند.

    وی توسعه و رشد اقتصادی اشتغال محور را حائز اهمیت دانست و افزود : رشد اقتصادی کفایت نمی کند و صرفا با افزایش رشد اقتصادی ، کاهش فقر و بیکاری رخ نمی دهد. بسته سیاستی اشتغال که در حال آماده سازی است، مشتمل بر لایه های اصلاح سیاست های کلان ، هماهنگی و تقسیم کار بین دستگاهی بوده و در لایه استانی بر مبنای مطالعات صورت گرفته 20 درصد از بخش هایی که 80 درصد اشتغال ایجاد می کنند شناسایی شده است.

    وی بیان کرد: وزارت تعون، کار و رفاه اجتماعی بخش هایی که بیشترین ظرفیت اشتغال در کشور در سطح استانها دارند ، را احصاء نموده که یکی از استانهای در اولویت، استان سمنان است . در خصوص استان سمنان مزیت های نسبی شناسایی شده است که یکی از آنها صنعت توریسم است و انتظارتی در خصوص نقش آفرینی دستگاهها در تقویت این صنعت وجود دارد.

    وی ضمن بیان برنامه های معاونت توسعه کارافرینی و اشتغال به دیگر برنامه های وزارت متبوع نظیر  ایجاد  بانک اطلاعات تامین مالی از همه دستگاهها، ایجاد سیستم اطلاعات بازار کار، فعال سازی سامانه رصد و بروزسازی اطلاعات آن و . . .  اشاره نمود.

    اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به اینکه نرخ مشارکت ، نرخ اشتغال  در استان از متوسط کشور مناسب تر بنظر می رسد، افزود: با عنایت به  پتانسیل ها و توانمندی هایی که در استان داریم بنوعی فرصت برایمان بشمار می رود.

    وی مهمترین مشکل استان در اشتغال را وجود نیروی انسانی با تحصیلات دانشگاهی و عدم وجود شغل مناسب برای آنها دانست و گفت: مهمترین موضوع عدم تطابق آموزش با نیاز بازار کار است.

    غنیان بیان داشت: از آغاز سال تاکنون حدود سیزده هزار و600 نفر کارجو ثبت نام نموده اند که از این تعداد 4600 نفر مشغول به کار شده اند و با توجه به تعهدات دستگاههای اجرایی در زمینه اشتغال، از تعداد 66 دستگاه ، 25 دستگاه در راستای این تعهدات فعالیت نموده اند.

    مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه در سند توسعه در سال 94 به میزان 11400 نفر تعهد داشتیم که تا کنون 5400 نفر وارد سامانه شده است افزود: در تعهد پنج ساله سند جمعا 51694 نفر تعهد داشتیم که تاکنون 67071 نفر وارد سامانه شده اند که به میزان 30% بیش از میزان تعهد بوده است.

    غنیان تصریح کرد: در بحث مشاغل خانگی تاکنون بیش از 17هزار مجوز در استان با همکاری دستگاههای مرتبط صادر کردیم که حدود 5 هزار منجر به اخذ تسهیلات شده است و در راستای توانمندسازی مشاغل خانگی در خصوص محل عرضه کالا نیز در قالب کارگروهی با همکاری دستگاههای مرتبط اقدامات لازم صورت گرفته است.تا کنون چندین فعالیت دستاورد محور در حوزه اشتغال و کارآفرینی در استان انجام شده که در نوع خود ریسک بالایی را در بر داشته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو