عصر بازار

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

رفع مشکلات بیمه خبرنگاران در نست هم اندیشی اصحاب رسانه

عصر اعتبار- معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر بیمه خبرنگار به ارشاد وصل باشد ثباتی در بحث فعالیت حرفه‌ای او اتفاق نمی‌افتد.

رفع مشکلات بیمه خبرنگاران در نست هم اندیشی اصحاب رسانه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، حسین انتظامی دوشنبه شب در نشست هم‌اندیشی اصحاب مطبوعات استان کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برای حل مشکلات خبرنگاران به ویژه در بخش بیمه باید دست به دست هم دهیم تا رفع شود.

    وی با اشاره به اینکه مطابق ماده 46 قانون مطبوعات، صاحب امتیاز و مدیرمسئول رسانه مکلف است کارکنان خود را بیمه کنند، افزود: باید شأن و جایگاه فعالان روزنامه‌ حفظ شو‌د.

    معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: بیمه سیاست محوری ماست و نشریاتی که لیست بیمه ندارند خدمات آنها از جمله آگهی، شرکت در جشنواره، نمایشگاه و طرح ترافیک ارائه نمی‌شود.

    وی با بیان اینکه اگر مدیر مسئول نشریه‌ای نیروهای خود را بیمه کند دو برابر مبلغ پرداختی را دریافت می‌کند، اضافه کرد: باید استانداردهای حرفه‌ای را بالا ببریم و هر راهکاری لازم است برای بیمه ‌شدن خبرنگاران در پیش بگیریم.

    انتظامی اضافه کرد: عضوگیری در خانه مطبوعات نیز منوط به برخورداری از بیمه خبرنگاری است و تمامی این سخت‌گیری‌ها در راستای حمایت از حقوق خبرنگار انجام می‌شود.

    وی با اشاره به سایت سمان برای شناسایی خبرنگاران فعال، اضافه کرد: در سامانه جدید که در آینده نزدیک در اختیار خبرنگاران قرار می‌گیرد ضریب‌های متفاوتی برای شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است.

    این مسئول با بیان اینکه اگر به دنبال توسعه استان هستیم نباید اجازه دهیم روزنامه‌های سراسری از نشریات محلی در دریافت آگهی سبقت بگیرند و مانع رونق نشریات محلی شوند، اضافه کرد: اگرچه توزیع آگهی‌ها نباید از سوی ارشاد اسلامی باشد اما به ادارات دولتی اجازه توزیع آگهی نمی‌دهیم تا آگهی‌ها بین مطبوعات مختلف توزیع شود.

    معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در راستای توزیع درست آگهی‌ها، نرم‌افزاری طراحی شده و آگهی‌ها نیز بر اساس رتبه به روزنامه‌ها داده می‌شود.

    انتظامی با اشاره به اینکه در آینده به بحث آگهی‌های ثبتی و دادگستری ورود خواهیم کرد، افزود: توزیع این نوع آگهی هم ساماندهی خواهند شد.

    وی در پایان با اشاره به اینکه هر تشکلی باید مشروعیت داشته باشد، اضافه کرد: تشکلی دارای مشروعیت است که اعضای آن، آن‌را قبول کنند و کسب این مشروعیت با ارتباط مداوم اعضا محقق خواهد شد.

    در ابتدای این جلسه تعدادی از نمایندگان خبرگزاری‌ها، نشریات محلی و سراسری به ارائه مشکلات موجود در حوزه فعالیتی خود از جمله بحث بیمه و آگهی‌ها پرداختند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار( http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو