عصر بازار

وعده بانک مرکزی اروپا برای حمایت از بخش بانکی حوزه یورو

عصر اعتبار- سقوط شدید شاخص بخش بانکی در بازارهای بورس اروپایی و کاهش ارزش سهام در این بازارها، رهبران حوزه پولی یورو از جمله «ماریو دراگی»، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) را به شدت نگران کرده است.

وعده بانک مرکزی اروپا برای حمایت از بخش بانکی حوزه یورو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، «ماریو دراگی» با اشاره به استفاده از ساز و کارهای مناسب برای تنظیم فعالیت‌ و سلامت بانک‌ها از سال 2008 خاطر نشان کرد: بخش بانکی در اروپا از مقاومتی نسبی برخوردار است. وی همچنین گفت: شمار بانک‌هایی که سود وام پرداخت نشده یا وام‌های بازپرداخت نشده دارند، بالاست. با این وجود این وام‌ها در زمان اجرای تست استرس بانک‌ها در اروپا شناسایی شده‌اند و در این رابطه پول و اعتبارات کافی ذخیره سازی شده است. بنابراین ما قادر خواهیم بود طی سال‌های آینده از میزان این وام‌های مشکل‌دار بکاهیم.

    به‌گزارش یورونیوز، از ابتدای سال 2016 میلادی تاکنون، شاخص بخش بانک‌های اروپایی در بازارهای بورس افت سنگین یعنی معادل 28 درصد داشته است. تردیدها نسبت به بازدهی و سوددهی این نهادها موضوعی است که موجب نگرانی سرمایه‌گذاران شده است.

    رئیس بانک مرکزی اروپا در ادامه اضافه کرد: با توجه به آشفتگی های اخیر در بازارهای مالی، وضعیت و کیفیت اجرای برنامه های تزریق پول بانک مرکزی اروپا را روی سیستم مالی و به‌ویژه بانک‌ها، بررسی و تحلیل خواهیم کرد.

    سقوط شدید قیمت نفت تاثیر خود را روی بخش بانکی نه تنها در اروپا بلکه در آمریکا هم نشان داده است. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد کاهش قیمت نفت ریسک 540 میلیارد دلاری را متوجه بانک‌ها و نهادهای مالی سراسر جهان کرده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی