عصر بازار

عواقب خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا

احتمال انتقال بانک «اچ‌اس‌بی‌سی» از لندن به پاریس

عصر اعتبار- رئیس بانک بزرگ «اچ‌اس‌بی‌سی» تاکید کرد که اگر انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رای دهد، این بانک کلیه فعالیت‌های خود را از لندن به پاریس منتقل خواهد کرد.

احتمال انتقال بانک «اچ‌اس‌بی‌سی» از لندن به پاریس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری فرانسه ،داگلاس فلینت رئیس بانک «اچ‌اس‌بی‌سی» امروز دوشنبه در سخنانی تصریح کرده اگر انگلیس در همه پرسی که احتمالا قرار است تا پایان امسال برگزار شود، به خروج از اتحادیه اروپا رای دهد، بانک «اچ‌اس‌بی‌سی» فعالیت های خود را به پاریس منتقل می کند.

    وی در مصاحبه با رادیو بی‌بی‌سی گفت: ما خوشبخت هستیم چرا که یک بانک بزرگ و مهم نیز در فرانسه داریم. بنابر این، اگر بخواهیم به خاطر برخی محدودیت ها لندن را ترک کنیم، قادر خواهیم بود تا فعالیتها و کارمندان خود را از لندن به پاریس منتقل کنیم.

    رئیس بانک «اچ‌اس‌بی‌سی» در ادامه افزود: این بانک شعبه های خود را در لندن باقی نگه خواهد داشت ولی نتایج احتمالی همه پرسی می تواند بر فعالیت های بانکی ما تاثیر منفی بگذارد.

    انگلیس در سال 1973 میلادی به اتحادیه اروپا پیوسته و اکنون خواستار اصلاحات قوانین اروپا از جمله قوانین مهاجرت شده است.

    دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس قول داده است تا در صورت عدم موافقت اتحادیه اروپا با اصلاحات پیشنهادی لندن، همه پرسی عضویت انگلیس در این اتحادیه را تا پایان 2017 میلادی برگزار کند.

    کامرون قصد دارد با اصلاح قوانین اتحادیه اروپا، جذابیت انگلیس برای مهاجران کشورهای فقیرتر اروپایی را کاهش دهد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegrm.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی