عصر بازار

مدیرعامل بانک رفاه کارگران

مطالبات معوق دارایی های سمی نظام بانکی است

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: مطالبات معوق، سودآوری و ساختار مالی بانک ها را مختل می کند.

مطالبات معوق دارایی های سمی نظام بانکی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر صدقی مدیرعامل این بانک در همایش آسیب شناسی مطالبات معوق که با حضور مدیران ارشد بانک رفاه کارگران برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت: مطالبات معوق دارایی های سمی نظام بانکی است.
    دکتر صدقی با اشاره به اهمیت مطالبات در بانکداری بین المللی افزود: یکی از مهم ترین شاخص هایی که در عرصه بانکداری بین المللی به آن توجه ویژه می شود میزان مطالبات مشکوک الوصول یک بانک است.
    وی مطالبات نظام بانکی را یکی از مهم ترین مسائل کلان نظام اقتصادی کشور دانست و اظهار داشت: اهمیت مطالبات برای اقتصاد کلان کشور به گونه ای است که در بانک مرکزی ج.ا.ا یک کمیته متشکل از اعضای نهادهای تاثیرگذار اقتصادی و نظارتی کشور در این خصوص تشکیل شده است.
    دکتر صدقی در ادامه اظهار داشت: بخشی از مطالبات در هنگام اعطای تسهیلات ایجاد می شوند و ناشی از عوامل درون سازمانی از جمله عدم رعایت بهداشت پرونده های اعتباری هستند؛ برخی دیگر هم ناشی از عوامل برون سازمانی و از جمله شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه هستند؛ بانک ها باید در هنگام اعطای تسهیلات این نکات را به صورت دقیق مورد توجه قرار دهند و بر این مبنا فعالیت های خود را انجام دهند. اگر این موارد به صورت دقیق رعایت شوند هرگز مطالبات رشد نخواهند کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی