عصر بازار

بر اساس گزارش بانک مرکزی؛

نرخ ۷ گروه مواد خوراکی افزایش یافت

عصر اعتبار- بانک مرکزی قیمت خُرده فروشی برخی از مواد خوراکی را در تهران برای هفته منتهی به ۲۳ بهمن ماه اعلام کرد که براساس آن، نرخ ۷ گروه مواد خوراکی افزایش، ۳ گروه کاهش و یک گروه نیز ثابت بود.

نرخ ۷ گروه مواد خوراکی افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، بانک مرکزی قیمت خُرده فروشی برخی از مواد خوراکی را در تهران برای هفته منتهی به 23 بهمن ماه اعلام کرد که براساس آن، نرخ 7 گروه مواد خوراکی افزایش، 3 گروه کاهش و یک گروه نیز ثابت بود.

    به گزارش ایلنا ، بانک مرکزی گزارش هفتگی میانگین قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی را در تهران برای هفته منتهی به 23 بهمن ماه 94 اعلام کرد که ب اساس آن نرخ 7 گروه مواد خوراکی نسبت به هفته قبل از آن افزایش و قیمت سه گروه دیگر کاهش داشته است و نرخ تنها یک گروه ثابت مانده بود.

    در حالی که نرخ لبنیات در هفته مذکور 0.2 درصد، حبوب 0.5 درصد، میوه های تازه 0.1 درصد، گوشت قرمز 0.1 درصد، گوشت مرغ 7.6 درصد، قند و شکر 0.4 درصد و چای 0.2 درصد رشد داشته، قیمت تخم مرغ 1.7 درصد، برنج 0.2 درصد و سبزی های تازه 3.2 درصد کاهش داشته است. البته در دوره مورد نظر قیمت روغن نباتی بدون تغییر بود و ثابت ماند.

    لبنیات و تخم مرغ

    در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات بهای پنیر غیرپاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل 3.7 درصد افزایش داشت و قیمت سایر اقلام این گروه ثابت بود. بهای تخم مرغ معادل 1.7 درصد کاهش یافت و شانه ای 101 هزار ریال تا 125 هزار ریال فروش رفت.

    برنج و حبوب

    همچنین در این هفته در گروه برنج، قیمت برنج وارداتی غیرتایلندی بدون تغییر بود. بهای برنج داخله درجه یک و درجه دو هر یک معادل 0.2 درصد کاهش داشت. در گروه حبوب، قیمت لوبیا چیتی معادل 1.3 درصد، لوبیا سفید 1.8 درصد و لوبیا قرمز 2.1 درصد کاهش و بهای سایر اقلام این گروه بین 0.3 درصد تا چهار درصد افزایش یافت.

    میوه‌ها و سبزی‌های تازه

    در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری پیاز عرضه نمی شد و انگور و لوبیاسبز عرضه کمی داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شد.

    میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه قیمت سیب قرمز و زرد تخم لبنان به ترتیب معادل 2.4 درصد و 1.2 درصد، نارنگی 4.8 درصد و لیمو شیرین 0.9 درصد کاهش و بهای سایر اقلام این گروه بین 0.5 درصد تا 6.2 درصد افزایش داشت. در گروه سبزی های تازه قیمت گوجه فرنگی معادل 9.4 درصد، بادنجان 9 درصد، کدو سبز 7.9 درصد و سیب زمینی 4.8 درصد کاهش و بهای سایر اقلام این گروه بین 0.1 درصد تا 5.2 درصد افزایش داشت.

    گوشت قرمز و مرغ

    در هفته مورد گزارش قیمت گوشت تازه گاو و گوساله ثابت بود و بهای گوشت گوسفند معادل 0.1 درصد و گوشت مرغ 7.6 درصد افزایش داشت.

    قند، شکر، چای و روغن نباتی

    در این هفته قیمت قند و چای خارجی هر یک معادل 0.2 درصد و شکر 0.6 درصد افزایش یافت و بهای انواع روغن نباتی بدون تغییر بود. در یک ساله منتهی به 23 بهمن ماه سال جاری نرخ لبنیات 8.1 درصد، تخم مرغ 29.2 درصد، برنج 15.9 درصد، حبوب 30.9 درصد، سبزی های تازه 9.8 درصد، گوشت قرمز 11 درصد، قندو شکر 18.7 درصد، چای 12.8 درصد و روغن نباتی 0.2 درصد رشد داشته و در همین مدت قیمت میوه های تازه 25.3 درصد و گوشت مرغ 17.3 درصد با افت مواجه شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو