عصر بازار

قائم مقام بانک مرکزی:

اقتصاد در حال خروج از شرایط رکودی است

عصر اعتبار- قائم مقام بانک مرکزی گفت: اقتصاد ایران در حال خروج از شرایط رکودی است؛ البته کاهش قیمت و درآمدهای نفتی متأسفانه موجب کاهش نرخ رشد اقتصادی در چند فصل‌ گذشته شده است و امید است در نیمه دوم سال جاری اقتصاد ایران عملکرد بهتری داشته باشد.

اقتصاد در حال خروج از شرایط رکودی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، قائم مقام بانک مرکزی در دیدار با‌ معاون بخش نفت و گاز شرکت جنرال الکتریک گفت: از سرمایه‌گذاری‌های مشترک در صنایع نفت، گاز، معادن و تولید کالاها و خدماتی که مصرف داخلی و امکان صادرات به بازار کشورهای منطقه را دارند، استقبال می‌کنیم.

    در این دیدار لورنزو سرپرست معاون بخش نفت و گاز شرکت جنرال الکتریک با بیان اینکه این شرکت در بسیاری از زمینه‌های مهم صنعتی مانند نفت، گاز، برق، راه‌سازی، هواپیمایی و تجهیزات بیمارستانی‌فعالیت دارد، افزود: ‌جنرال الکتریک در سال‌های قبل از تحریم در ایران فعالیت داشته و اکنون نمایندگان آن برای ایجاد روابط و فرصت‌های تازه همکاری به ایران آمده‌اند.

    قائم مقام بانک مرکزی‌ در این نشست با تشریح وضعیت اقتصاد ایران گفت: اقتصاد ایران همچنان وابستگی معنی داری به درآمد نفت دارد و در چند سال گذشته به دلیل فشارهای تحریم با رکود مواجه بوده است، ضمن آنکه تجارت خارجی و انتقال وجوه به سختی انجام می‌شد.

    کمیجانی افزود: با این حال، تعهد دولت جدید و بانک مرکزی به رعایت انضباط مالی و پولی، منجر به کاهش تورم و افزایش نرخ رشد اقتصادی شده است. در آذر ماه سال جاری شاخص تورم دوازده ماهه 13.2 درصد و شاخص ماهانه کمتر از10 درصد بوده است. اقتصاد ایران در حال خروج از شرایط رکودی است؛ البته، کاهش قیمت و درآمدهای نفتی متأسفانه موجب کاهش نرخ رشد اقتصادی در چند فصل‌ گذشته شده است و امید است در نیمه دوم سال جاری اقتصاد ایران عملکرد بهتری داشته باشد.

    وی با اعلام اینکه پیش بینی برای بهبود وضعیت اقتصادی در سال 2016 بسیار خوب است، تصریح کرد: این موضوع در گزارش اخیر IMF و همچنین در گزارش بانک جهانی، مورد توجه قرار گرفته و نرخ رشد سال آینده حدود 5.5 درصد برآورد شده است.

    قائم مقام بانک مرکزی اقتصاد ایران را دارای ظرفیت‌های زیادی برای رشد و توسعه خواند و افزود: ذخایر ارزی ما در شرایط پساتحریم قابل استفاده می شود و انتظار داریم که دسترسی بهتر و بیشتری به منابع خارجی داشته باشیم. بنابراین، دور از انتظار نیست که اقتصاد ایران با سرمایه‌گذاری بیشتر خارجی و داخلی به عملکرد بهتری دست یابد.

    کمیجانی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های بالقوه برای دستیابی به فناوری‌های بالاتر افزایش یافته است، تصریح کرد: در زمینه صنعت هواپیمایی و تجهیزات فرودگاهی نیاز سرمایه‌گذاری و تأمین مالی و در زمینه صنعت مالی و بانکداری نیاز به ورود سرمایه‌گذاران خارجی داریم. البته در برنامه ششم توسعه و نیازهای سرمایه‌گذاری برای دستیابی به نرخ رشد 8 درصد هدف گذاری شده است.

    در این دیدار مدیران بخش ارزی بانک مرکزی نیز توضیحاتی در خصوص ضوابط سرمایه‌گذاری خارجی در ایران و نقش نظام بانکی ارایه کردند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو