عصر بازار

رییس کل بانک مرکزی:

اسکناس شب عید تامین است

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی گفت: باتوجه به انضباط پولی که در سال های گذشته برقرار کردیم و هیچ شکایتی دریافت نکردیم ، برنامه ریزی های صورت گرفته به گونه ای است که اسکناس شب عید به موقع در دسترس همه قرار خواهد گرفت.

اسکناس شب عید تامین است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، ولی الله سیف روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص شرایط اقتصادی کشور گفت: جهت گیری ها شرایط اقتصادی کشور را مثبت نشان می دهد و با اقدام هایی که در 6 ماه گذشته انجام گرفته، شرایط مثبت تر شده است.
    وی ادامه داد: در بحث بانکداری بدون ربا که سود علی الحساب به عنوان مبنا وجود دارد، باتوجه به شرایط اقتصادی و بازده مورد انتظار، نرخ تسهیلات عقود اسلامی کاهش یافته است.
    رئیس کل بانک مرکزی گفت: اقتصادی که تورم 40 درصدی دارد، سرمایه گذار آن یک انتظار دارد و اقتصادی که دارای تورم کمتر از 13 درصد باشد انتظار دیگری را خواهد داشت، بنابراین بانک ها نمی توانند رقم درشت تری تقبل کنند و به این نتیجه رسیدند به سمت کاهش نرخ سود بانکی حرکت کنند.
    سیف گفت: به نظر می رسد این اقدام از اول اسفند اجرایی و زمینه برای کارایی بیشتر در بخش تولید فراهم شود.
    وی در خصوص آثار مثبت رشد اقتصادی در چند ماه آینده گفت: پیش بینی ها برای سال آینده مثبت است و همانطور که سازمان های بین المللی نیز پیش بینی کرده اند رشد اقتصادی ایران در سال آینده به بیش از پنج درصد و حتی تا هفت درصد افزایش خواهد یافت.
    رئیس کل بانک مرکزی درخصوص عملیاتی شدن سوئیفت در بانک ها نیز گفت: در تمام بانک های کشور آخرین مراحل راه اندازی سوئیفت انجام شده و یک سوءتفاهمی در مطبوعات مطرح بود که گفته می شد بانک مرکزی به سوئیفت متصل شده اما مخابره نشده است.
    سیف اضافه کرد: سوئیفت مراحل خود را داشت و در ابتدا باید سازمان سوئیفت بین المللی ایران را متصل می کرد که این اتفاق در 10 روز گذشته صورت گرفت و بانک های داخلی نیز اقدام های نرم افزاری را انجام دادند و حمایت بانک مرکزی منجر شد از روز شنبه (23 بهمن ماه) تک تک بانک ها سوئیفت را مخابره کنند.
    وی در خصوص انجام ال سی در بانک ها نیز توضیح داد: الی سی ها در کل شبکه بانکی توسط شبکه سوئیفت عمل می کنند و بعد از اجرای برجام بانک های غیرتحریمی می توانستند ال سی را انجام دهند و در حال حاضر نیز تمام بانکها مجهز به مکانیزم پیام رسان هستند .
    رئیس کل بانک مرکزی درباره وضعیت موسسات مالی غیر مجاز گفت: بانک مرکزی مکلف است از فعالیت این موسسه ها جلوگیری کند و در این زمینه حمایت های قانونی خوبی هم داریم و در لایحه برنامه ششم توسعه هم این موضوع تقویت شده است .
    سیف افزود: دغدغه اصلی بانک مرکزی توجه به منافع سپرده گذاران در موسسه های غیر مجاز است ، اگر چه این اقدام آنان محل ایراد است اما بدان معنی نیست که بی توجه نسبت به آن برخوردکنیم ، بنابراین راهکاری انتخاب کردیم تا لطمه ای به سپرده گذاران وارد نشود .
    وی ابراز امیدواری کرد چنین موسساتی دیگر شکل نگیرد و با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی مطمئن هستیم در اینده چنین موسساتی پدید نخواهند آمد .
    رئیس کل بانک مرکزی درباره فعالیت بانکهای خارجی در کشور نیز گفت: اقبال خوبی از سوی برخی بانک های بین المللی صورت گرفته است. برای تاسیس بانک خارجی سه سطح وجود دارد که دفتر نمایندگی ،راه اندازی شعبه و خرید سهام بانک است .
    سیف با بیان اینکه در این زمینه تقاضاهایی از بانک های اروپایی، همسایگان و کشور چین داشته ایم که در حال بررسی است .توضیح داد: با توجه به محدودیت قانونی، بانک های خارجی تنها می توانند 40 درصد سهام بانک داخلی را خریداری کنند و آن هم باید پس از بررسی های بانک مرکزی و صدور مجوز لازم انجام شود .
    وی افزود:در صورتی که بانک های خارجی در مناطق آزاد اقدام به راه اندازی کنند می توانند صد در صد سهام بانک را در اختیار داشته باشند که پس از بررسی های بانک مرکزی و صدور مجوز می توانند اقدام به راه اندازی کنند .

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو