عصر بازار

دغدغه مسکن اقشار کم درآمد کی حل می شود؟

عصر اعتبار- یک کارشناس مسکن گفت: مدیریت مناسب دولت با اجرای درست برنامه ابلاغ شده در بخش مسکن، ضمن صاحب خانه کردن اقشار کم‌درآمد معضل این بخش را از دغدغه‌های اقتصادی حذف می‌کند.

دغدغه مسکن اقشار کم درآمد کی حل می شود؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عباس محمد زاده کارشناس مسکن با انتقاد از روند ساخت و سازهای کنونی در شهرهای بزرگی همچون تهران گفت: در شرایطی که نوسازی بافت های فرسوده و اتمام پروژه های مسکن مهر در اولویت است پروانه ساخت و ساز به مناطق شمالی شهر کمی دور از تدبیر است.

    وی افزود: در حال حاضر بسیاری از پروژه های نیمه تمام که برای مسکن دار شدن اقشار کم درآمد متوقف شده باید در اولویت قرار گیرد ولی در شرایط کنونی که آن طور که باید به تسریع روند این ساخت وسازها بهایی داده نمی شود.

    وی گفت: دولت می تواند با توجه بیشتر با نوسازی بافت های فرسوده ضمن تسریع ساخت وسازها تورم بازار مسکن را به راحتی مدیریت کند.

    این کارشناس مسکن تصریح کرد: ارائه تسهیلات و اعتبارات لازم به مالکان این بافت ها و نیز انبوه سازانی که تمایل دارند در بافت های فرسوده فعالیت کنند می توانند حتی معضل نوسازی بافت های فرسوده شهری را برطرف کنند.

    وی در پایان گفت: امیدواریم دولت و دست اندرکاران مسکن با تدبیری درست آرزوی مسکن دار شدن اقشار کم درآمد را در کوتاه ترین زمان فراهم نماید.


    ***صاحب خانه شدن انتظار اقشار کم درآمد از دولت است

    محمدعلی ربانی کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون اقدامات دولت برای صاحب خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد گفت: روش‌های زیادی برای تأمین مسکن اقشار ضعیف و کم‌درآمد وجود دارد اما به دلیل نبود مدیریت درست بسیاری از روش‌ها یا قابلیت اجرایی شدن ندارد و یا در نیمه راه رها می‌شود.

    وی افزود: از سویی دیگر هر دولتی که روی کار می‌‌آید، اقدامات و روش‌ قبلی دولت قبل را زیر سوال می‌برد این در حقیقت ضایعات مدیریت در بخش مسکن است.

    این انبوه‌ساز به نقش مهم دولت برای صاحب خانه شدن اقشار کم‌درآمد اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات اساسی، مدیریت زمین است، که دولت زمین را به عنوان مهم‌ترین قیمت تعیین‌کننده مسکن، خود کنترل و تسهیلات بلندمدت با اقساط 20 ساله در اختیار متقاضیان قرار دهد.

    وی در پایان گفت: اگر دولت این اقدام را بدون هیچ گونه حاشیه‌ای انجام دهد، تا چند سال آینده، مسکن دیگر جزء دغدغه‌های اقتصادی نخواهد بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی