عصر بازار

تحلیل «بانک مریل لینچ» از آینده نرخ بهره فدرال رزرو

عصر اعتبار- بانک مریل لینچ آمریکا نیز پیش بینی کرده است که فدرال رزرو امسال نرخ بهره را ۲ بار افزایش خواهد داد. این بانک قبلا پیش بینی کرده بود که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را امسال ۳ یا ۴ بار افزایش می دهد.

تحلیل «بانک مریل لینچ» از آینده نرخ بهره فدرال رزرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، قیمت جهانی طلا که شب گذشته با افزایش نسبی روبرو شده بود، امروز پنج شنبه نیز تغییر چندانی نداشت و همچنان بالاتر از سطح 1200 دلار در هر اونس تثبیت شده است.
    به گزارش طلا به نقل از رویترز، گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا موجب شد تا قیمت جهانی طلا روز گذشته با افزایش روبرو شود. قیمت طلا پیش از این در 3 روز متوالی با کاهش همراه شده بود.

    بر اساس این گزارش انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که سیاستگذاران پولی آمریکا نگران اوضاع اقتصادی جهان هستند و به همین علت ممکن است روند افزایش نرخ این کشور در سال 2016 میلادی را به تاخیر بیندازند.

    این گمانه زنی ها موجب شده است تا قیمت جهانی طلا با افزایش نسبی روبرو شود. فدرال رزرو آمریکا به شدت نگران وضعیت اقتصادی جهان و نوسانات شاخص سهام در بازارهای مالی بین المللی بوده است. به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا برنامه خود برای افزایش نرخ بهره در سال 2016 میلادی را تغییر دهد.

    البته هنوز برخی از سیاستگذاران فدرال رزرو آمریکا انتظار دارند که نرخ بهره بار دیگر در سال 2016 افزایش یابد و حتی در نشست ژانویه نیز در این خصوص بحث و مذاکره داشته اند. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی اگر فدرال رزرو آمریکا افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی را به تاخیر بیندازد تقاضا برای طلا افزایش خواهد یافت.

    گزارش سایت طلا می افزاید، قیمت هر اونس طلا امروز پنج شنبه بدون تغییر چندانی نسبت به روز گذشته به سطح 1210 دلاری رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز با افزایش 0.7 درصدی روبرو شده بود.

    بارناباس گان تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری او سی بی سی تاکید کرد: با توجه به نگرانی موجود در اقتصاد جهانی و انتشار متن مذاکرات نشست فدرال رزرو آمریکا، قیمت طلا همچنان در سطح 1200 دلاری حمایت خواهد شد.

    وی افزود: به احتمال زیاد فدرال رزرو آمریکا افزایش نرخ بهره را تا شش ماه دوم امسال به تاخیر خواهد انداخت و قیمت طلا در شش ماه نخست امسال با افزایش نسبی روبرو خواهد شد.

    بانک مریل لینچ آمریکا نیز پیش بینی کرده است که فدرال رزرو امسال نرخ بهره را 2 بار افزایش خواهد داد. این بانک قبلا پیش بینی کرده بود که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را امسال 3 یا 4 بار افزایش می دهد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی