عصر بازار

ضیافت شام ساختمان رزیدانس

توپ حل گره توسعه روابط اقتصادی ایران و آلمان در زمین ژرمن‌ها افتاد

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت، این اتاق آمادگی دارد در صورتی که مشکلی از طرف ایران در توسعه روابط اقتصادی ایران و آلمان وجود دارد، بر طرف کند، اما این انتظار را داریم که وزیر تجارت آلمان نیز اقدامات لازم و راهگشا برای توسعه روابط بر دارد.

توپ حل گره توسعه روابط اقتصادی ایران و آلمان در زمین ژرمن‌ها افتاد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، از ایالت باواریای آلمان، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در ضیافت شام فرانتس "یوزف پشیرر معاون وزیر اقتصاد، رسانه ها،انرژی و فن آوری ایالت بایرن"  اظهار کرد: در سفر به مونیخ  دیدارهای خوبی بین 60 شرکت از ایران و شرکت های بایرنی انجام شد همچنین ملاقات هایی نیز با مسئولین این ایالت بر قرار گردید.

    وی با اشاره به سفر 3ماه گذشته هیات اقتصادی ایالت باوریا به ایران با ریاست، اگنر وزیر اقتصاد این ایالت افزود: باواریا در تهران دفتری افتتاح کرده که جای قدردانی دارد و امید می رود که روابط اقتصادی دو کشور بیش از گذشته توسعه یابد.

    رئیس اتاق تهران ادامه داد: بعد از برداشته شدن تحریم ها 140 هیئت به  ایران آمده  که 4 هیئت آن آلمانی است که این امر نشان دهنده علاقه این کشور به توسعه روابط  با ایران است.

    خوانساری در ادامه یاد آورشد: باتوجه به تمدن،امنیت، منابع سر شار نفت و گاز، انرژی و فلزات کشور ما،  شرکت های آلمانی می توانند سرمایه گذاری های خوبی در ایران داشته باشند.

    وی تصریح کرد: تمایل دو طرف برای همکاری  و سرمایه گذاری وجود دارد، اما همانطور که در دیدار با خانم اگنر(وزیر اقتصاد ایالت باوریایی آلمان) تاکید کردم برای توسعه همکاری ها، در ابتدای امر باید مسائل بیمه  و بانک از طرف آلمان حل شود.

    این مقام مسئول در بخش خصوصی کشور یاد آورشد: اتاق بازرگانی تهران آمادگی دارد در صورتی که مشکلی از طرف ایران  برای تسهیل  و توسعه روابط  دو کشور وجود دارد بر طرف کند،  اما این انتظار را داریم که وزیر تجارت (آلمان) نیز اقدامات لازم و راهگشای توسعه تجارت با ایران را انجام دهد.

    فرانتس یوزف پشیرر معاون وزیر اقتصاد،رسانه ها،انرژی و فن آوری ایالت بایرن نیز گفت: امروز روزی بود که بسیاری از شرکت های بایرنی با شرکت های ایرانی دیدار داشتند و اطلاعات خوبی از این دیدار ها به دست آمد .

    وی افزود: ما می دانیم که ارتباط  تجاری با ایران و برقراری دوباره ارتباطات اقتصادی با این کشور، شانس بزرگی برای ما است و امیدواریم که با همکاری یکدیگر روابط دو جانبه خود را افزایش دهیم.

    این مقام آلمانی در ادامه خاطر نشان کرد: نام نیک اقتصاد آلمان نه تنها مدیون  شرکت های بزرگ ما است بلکه به خاطر شرکت های کوچکی بوده که در واقع قهرمان اقتصادی آلمان  هستند. شرکت های بایرنی نگاه بین المللی دارند و در پیش برد اهداف کشور اثر گذار هستند.

    وی همچنین با اشاره فرهنگ ارزشمند و کهن ایرانی گفت:دیدار با هیئت اقتصادی ایران در باواریا  و در ساختمان تاریخی رزیداتس مونیخ به پایان می رسد. ما برای  سنت و تاریخ هر دو کشور ارزش زیادی قائل هستیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو