عصر بازار

نفت ایران با بیمه شرکت آمریکایی به اروپا می‌رود

عصر اعتبار- رئیس شرکت آمریکن کلاب، شرکت فعال در زمینه بیمه نفتکش ها در نیویورک اعلام کرد این شرکت دو تانکر حامل نفت ایران را برای اعزام به رومانی بیمه کرده است.

نفت ایران با بیمه شرکت آمریکایی به اروپا می‌رود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از بلومبرگ، در حالی که ایران خود را برای بازگشت به بازار جهانی نفت آماده کرده است، بیمه نفتکش ها همچنان یکی از موانع افزایش سریع صادرات نفت این کشور است. ظاهرا قرار است این نگرانی ها با کمک یک شرکت آمریکایی کاهش پیدا کند.

    قرار است در ماه جاری میلادی 2 تانکر نفتی با ظرفیت یک میلیون بشکه نفت از بنادر ایران بارگیری و عازم کونستانتزا در رومانی شوند. جو هاگز، رئیس  شرکت آمریکن کلاب، شرکت فعال در زمینه بیمه نفتکش ها در نیویورک در بیانیه ای اعلام کرد، این دو نفتکش «در حال حاضر وارد (پوشش بیمه ای) شرکت کلاب شده اند.»

    این بدان معناست که آنها به صورت عادی تحت پوشش بیمه ای این شرکت قرار گرفته اند. کشتی های مذکور در بین اولین نفتکش هایی قرار دارند که بعد از لغو تحریم ها قرار است نفت ایران را به اروپا ببرند.

    ارائه خدمات بیمه نفتکش ها، اولین گام اساسی برای احیای صادرات نفت ایران بعد از لغو تحریم ها محسوب می شود. اندرو باردوت مدیر اجرایی  گروه بین المللی کلوب های حمایت و جبران خسارت که شرکت آمریکن کلاب هم عضوی از آن است در ماه ژانویه گفته بود که تحریم های باقیمانده دولت آمریکا یک «مانع عمده» بر سر راه شرکت های بیمه است.

    شرکت آمریکن کلاب در 9 فوریه اعلام کرد، مجوز لازم را از دولت آمریکا برای پوشش بیمه ای نفتکش ها از طریق «اعضای غیر آمریکایی» گرفته است.

    هاگز گفت: «هرگونه پوشش بیمه ای که مالک در ارتباط با این نفتکش ها از آن برخوردار است مطابق با شرایط اورهال و شرایط بیمه ای تعیین شده بر اساس مقررات شرکت کلاب خواهد بود».

    این حقیقت که 2 کشتی دیستیا آکولا و یورو هوپ به شکلی عادی توسط شرکت آمریکن کلاب بیمه شده اند لزوما بدان معنا نیست که آنها از سوی این شرکت برای این محموله های خاص بیمه شده اند. مالکان این کشتی ها به صورت عادی باید از تمامی قوانین قابل اجرا تبعیت کنند تا کشتی هایشان تحت پوشش قرار گیرد.

    نشانه های دیگری از تسهیل پوشش بیمه ای محموله های ایرانی دیده می شود. شرکت بیمه سوئیس در روز سه شنبه اعلام کرد که آماده ارائه خدمات بیمه ای به ایران است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار(http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو