عصر بازار

نیوزیلند تحریم های ایران را لغو کرد

عصر اعتبار- نیوزیلند تحریم ها علیه ایران را لغو کرد و برای توسعه مناسبات دو کشور سفارت خود در تهران را ارتقاء داد.

نیوزیلند تحریم های ایران را لغو کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه خبری او دی تی، نیوزیلند تحریم ها علیه ایران را لغو کرد.

    موری مک کولی، وزیر امور خارجه نیوزیلند گام هایی را برای لغو تحریم های ایران اعلام کرده که اکنون این گام ها تکمیل شده اند و مسیر برای همکاری مجدد تجار این کشور با ایران بدون نیاز به کسب مجوز ویژه از وزارت امور خارجه این کشور هموار شده است.

    برخی تحریم ها شامل محدودیت تجارت تجهیزات هسته ای، فن آوری نظامی و تسلیحات پابرجا خواهد بود.

    ایران در دهه 1980 یکی از 5 بازار مهم صادراتی نیوزیلند محسوب می شد. اما با وضع تحریم ها، ارزش صادرات این کشور به ایران از بیش از 163 میلیون دلار در سال 2014 به زیر 90 میلیون دلار در سال 2015 رسید. بخش عمده محصولات صادراتی را لبنیات و فرآورده های حیوانی تشکیل می داد.

    مک کولی گفت، سفارت نیوزیلند در تهران ارتقاء یافته  تا به تجار نیوزیلندی برای بازگشت به بازار ایران کمک کند. همچنین دیدارهایی در سطح بالا برای اواخر امسال برنامه ریزی شده است.

    وزیر امور خارجه نیوزیلند گفت: «علاوه بر ایجاد فرصت های اقتصادی، ما امیدواریم تلاش ها برای  انعقاد توافق هسته ای موجب ایجاد پنجره ای برای از سر گیری روابط ایران با جامعه بین المللی شود.»

    وزارت امور خارجه نیوزیلند در عین حال در باره چالش های موجود در فرصت های اقتصادی ایران به فعالان اقتصادی نیوزیلندی هشدار داده است. مقررات مبهم، قوانین تجاری ضعیف، تعرفه های بسیار بالا و مشکلات مربوط به فساد از چالش هایی هستند که وزارت امور خارجه نیوزیلند به آنها اشاره کرده است. این وزارتخانه همچنین به تجار توصیه کرده که قبل از ورود به بازار ایران مشاوره حقوقی دریافت کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو