عصر بازار

استاندار تهران خواستار شد؛

تولیدات داخلی طلا باید شناسنامه‌دار شوند

عصر اعتبار- استاندار تهران بر ضرورت شناسامه دار کردن و داشتن گارانتی برای تولیدات داخلی طلا و جواهر تاکید کرد.

تولیدات داخلی طلا باید شناسنامه‌دار شوند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، سیدحسین هاشمی در بازدید از هشتمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقر، جواهر، ساعت و صنایع وابسته در تهران گفت: موضوع شناسنامه دار کردن تولیدات داخلی طلا و جواهر برای خریداران و به ویژه برای خارجی ها بسیار مهم است، چون بعضی‌ها این دغدغه و نگرانی را دارند ولی با داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش و شناسنامه دار شدن تولیدات داخلی این نگرانی نیز وجود نخواهد داشت.

    وی تاکید کرد: در پسابرجام صنعت  طلا و جواهر می‌تواند علاوه بر نیاز داخل در حوزه صادرات نیز بسیار فعال عمل کرده و چشم انداز روشنی را می توان در این صنعت برای دوران پسابرجام تصور کرد.

    هاشمی ضمن تاکید بر حفاظت و حمایت از استادکاران صنعت طلا و جواهر، گفت: خوشبختانه در این صنعت شاهد هستیم که علاقه مندان و فعالان زیادی از الگوبرداری به طراحی رسیدند که بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

    استاندار تهران ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در این صنعت ایجاد اشتغال زایی بسیار بالا است و زمینه خوبی برای حضور توریست به داخل کشور را فراهم می‌کند.

    وی  در عین حال بیان کرد: طبیعی است زمانی که طلا و جواهر در کشور ما با کیفیت و طرح های بسیار عالی تولید شده و از طرفی به لحاظ کمی نیز مناسب باشد، می تواند به جایگاه خوبی در دنیا دست یابد. هاشمی همچنین بر ضرورت شناسنامه دار کردن و داشتن گارانتی  برای تولیدات داخلی در صنعت طلا و جواهر تاکید کرد.

    استاندار تهران تصریح کرد: این موضوع برای خارجی ها بسیار مهم است، چون بعضی ها این دغدغه را دارند ولی با داشتن گارانتی  و  خدمات پس از فروش و شناسنامه دار شدن تولیدات در این صنعت این نگرانی نیز وجود نخواهد داشت.

    همچنین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: براساس مقررات فعلی مالیات بر ارزش افزوده به شمش طلا نیز تعلق می گیرد که باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و با بررسی دقیق ارزیابی صحیحی از آن داشته باشیم.

    حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد هم در بازدید از این نمایشگاه اظهارداشت: به اعتقاد بنده، این نمایشگاه در واقع نمایش توانمندی‌های علمی کشور و ظرفیت بالای کارآفرینان ایرانی در ساخت انواع زیورآلات، طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی است و نشان‌دهنده هنر و سلیقه کارآفرینان ایرانی است و به همین دلیل باید توجه ویژه ای به این صنعت داشته باشیم.

    وی افزود: به دلیل بازار مصرفی بالای طلا و جواهر که پنجمین کشور مصرف کننده در این صنعت هستیم، شایسته است به صنعت طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی توجه داشته باشیم و پاسخگوی این بازار باشیم.

    ابوترابی فرد در عین حال بیان کرد: صنعت طلا و جواهر یکی از صنایع مهم محسوب می شود که نیازمند نیروی انسانی بالایی بوده و سرمایه گذاری بالایی را می طلبد و طبیعی است که اشتغال زایی خوبی به همراه دارد.

    وی گفت: در این صنعت در یک کارگاه کوچک می توان اشتغال زایی برای 150 تا 200 نفر را ایجاد کرد، ضمن اینکه در این صنعت با افق‌های پیش رو فاصله زیادی داریم و باید با اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان این صنعت نیز ارتباط نزدیکی را داشت و با توجه به اینکه دوستان ما در اتحادیه مشکلات فراوانی را دارند، بهتر است طرح موضوع کرده و از طرفی  راهکار مناسب را نیزبرای مباحث مطرح شده خود ارایه دهند.

    ابوترابی فرد ادامه داد: ما در مجلس شورای اسلامی می‌توانیم برای پیشرفت این راهکارها قدم برداشته و با مسئولان اجرایی گفت و گوی جدی داشته باشیم و برای ایجاد فعالیت تولیدی مناسب برای صنعت طلا و جواهر گام برداریم.

    وی همچنین با طرح این پرسش که آیا کشورهای دیگری که در زمینه طلا و جواهر بازارهای ایران را در اختیار گرفتند، به شمش طلای خریداری شده آنها نیز مالیات بر ارزش افزوده تعلق می گیرد؟ گفت: اگر بنا باشد کشورهایی که به ایران طلا صادر می‌کنند، با فضای کسب و کار بهتری در این عرصه ورود کنند، طبیعتا زمینه رقابت ما کاهش می یابد و به نظر من این موضوع از حوزه هایی است که باید مورد بررسی قرار گیرد و شایسته است که توجه بیشتری به ان شود.

    وی افزود: انشالله تصمیمات منطقی برای سرمایه گذاری در این حوزه گرفته شده و با ایجاد بازار قابل قبول و در نتیجه ایجاد اشتغال زایی بالا بتوانیم در این صنعت به خوبی حرکت کنیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی