عصر بازار

رییس کل بانک مرکزی پیش‌بینی کرد

قیمت ارز در روزهای پایانی سال

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که دلیلی برای افزایش نرخ ارز در روزهای پایانی سال وجود ندارد.

قیمت ارز در روزهای پایانی سال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در حالی نوسان و افزایش قیمت ارز در اوایل نیمه دوم امسال قیمت دلار در بازار تا 3700 تومان پیش رفت که در آن زمان مقامات بانک مرکزی افزایش تقاضا برای سفرهای اربعین و همچنین ژانویه را از دلایل این موضوع اعلام کرده بودند.

    اما با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش تقاضا برای ارز رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به ایسنا مبنی بر اینکه با توجه به این شرایط احتمال افزایش قیمت دلار و همچنین تغییر در نرخ‌های بازار وجود دارد؟ اطمینان داد که دلیلی برای افزایش مجدد نرخ ارز وجود ندارد.

    سیف با اشاره به روند اخیر کاهشی نرخ ارز در بازار گفت: در حال حاضر بازار از ثبات نسبتاً مناسبی برخوردار است، بنابراین حتی در روزهای پایانی سال هم دلیل خاصی برای افزایش مجدد نرخ ارز وجود نخواهد داشت.

    رئیس کل بانک مرکزی که در حاشیه مراسم رونمایی از مدل مفهومی ریل‌گذاری بانک‌ها برای نقش‌آفرینی در عرصه اقتصاد مقاومتی در محل بانک انصار سخن می‌گفت، درباره اتصال بانک‌ها به سوئیفت نیز توضیحاتی ارائه کرد.

    وی با اشاره به برخی انتقادات مبنی بر عدم اتصال بانک‌ها به سوئیفت گفت: من تعجب می‌کنم اگر تاکنون بانکی نتوانسته باشد به شبکه سوئیفت متصل شود. سوئیفت این نیست که یک بانک با سیم به آن وصل شود بلکه نیاز به نرم‌افزارهای مربوطه دارد که البته بانک‌ها به مرور توانسته‌اند اتصال خود را برقرار کنند.

    سیف همچنین به نقش بانک‌ها در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی خاص تحریم نیست و همه بانک‌ها موظفند قبل و بعد از آن عملکرد مناسبی در این رابطه داشته باشند.

    رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه بانک مرکزی باید همواره اقتصاد را رصد کند، تاکید کرد: بر این اساس هر حرکتی و یا شوکی که در اقتصاد کشور رخ می‌دهد ما باید بستری را فراهم کنیم که با ایجاد آرامش و مکانیزم‌های لازم واکنش‌های به موقعی داشته و تا حد ممکن از آسیب‌های وارده به آن جلوگیری کنیم.

    محاسبات رشد اقتصادی کامل نشده است

    رئیس کل بانک مرکزی همچنین در رابطه با چرایی عدم اعلام رشد اقتصادی نیز عنوان کرد: در حال حاضر ابهاماتی در محاسبات وجود دارد که منتظریم کامل شده و بعد رشد اقتصادی را اعلام خواهیم کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو