عصر بازار

جهشی تازه در روابط فی مابین

دیوار تحریم ها در روابط ایران و پاکستان رسما فرو ریخت

عصر اعتبار- وزارت امور خارجه پاکستان عصر جمعه با صدور اطلاعیه ای، رسما از برداشته شدن تمام تحریم ها از روابط این کشور با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

دیوار تحریم ها در روابط ایران و پاکستان رسما فرو ریخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از  ایرنا، در اطلاعیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: 'اسلام آباد تمام روابط اقتصادی و تجاری خود را با تهران در زمینه های گوناگون شامل تجارت، سرمایه گذاری، فناوری، همکاری های بانکی، مالی و انرژی را رسما از سر می گیرد.'
    این تصمیم دولت پاکستان در جلسه هیات وزیران این کشور که به ریاست اسحاق دار وزیر امور اقتصادی و دارایی این کشور برگزار شد، اتخاذ کردید.
    در این اطلاعیه تاکید شده است: با برداشته شدن دیوار تحریم ها از روابط ایران و پاکستان، روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور شاهد جهشی تازه خواهد بود.
    پاکستان پیش از این نیز از اجرای برجام استقبال کرده بود و از تلاش های ایران برای محقق شدن این توافق بزرگ قدردانی کرده بود.
    این در حالیست که با تصمیم جدید هیات دولت پاکستان برای از سرگیری تمام روابط تجاری و اقتصادی با ایران از جمله همکاری ها در زمینه انرژی، انتظار می رود پاکستان بدون معطلی و اتلاف وقت بیشتر، گام های بلند و جدی به سمت اجرای قراردادهای خود با ایران به ویژه اجرای تعهدات خود در قبال قرارداد خط لوله گاز بردارد.
    با وجود اینکه 14 ماه از پایان ضرب الاجل تعیین شده در قرارداد گاز ایران و پاکستان برای طرفین در خصوص عمل به تعهدات خود گذشته است، پاکستان تاکنون به بهانه تحریم ها، هنوز اقدامی در زمینه انجام تعهداتش در قبال این قرارداد برنداشته است.
    انتظار می رود که دولت پاکستان بدون توجه به فشارهای خارجی احتمالی و غیرقانونی، و نیز با توجه به اینکه این کشور از فقر شدید انرژی رنج می برد، بی معطلی به سمت اجرای تعهدات خود برای تکمیل خط لوله گاز ایران حرکت کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو