عصر بازار

توافق بانک‌ها در الزامات اقتصاد مقاومتی

عصر اعتبار- با حضور مدیران عامل بانک‌های دولتی، خصوصی و موسسات اعتباری و همچنین رئیس کل بانک مرکزی مدل مفهومی «ریل‌گذاری بانک‌ها برای ایفای نقش در اقتصاد مقاومتی» رونمایی شد.

توافق بانک‌ها در الزامات اقتصاد مقاومتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، امروز شنبه مدیران عامل بانک‌ها با حضور رئیس کل بانک مرکزی به میزبانی بانک انصار گردهم آمده و از مدلی برای اجرای اقتصاد مقاومتی در شبکه بانکی رونمایی کردند.

    در این مراسم ابراهیمی، مدیرعامل بانک انصار با اشاره به مدل طراحی شده با عنوان مدل مفهومی ریل‌گذاری بانک‌ها برای ایفای نقش در اقتصاد مقاومتی توضیح داد: چارچوبی طراحی شده است که اگر قرار باشد بانک‌ها نقش مثبتی در اقتصاد مقاومتی داشته باشند براساس این طرح بدانند که باید چه کرده و در چه قالبی حرکت کنند.

    وی با بیان اینکه مدل مورد نظر با نظر مثبت رئیس کل بانک مرکزی و همچنین حمایت و همکاری بانک‌های دولتی و خصوصی طراحی شده، افزود: این مدل طرحی جامع و کامل با نظر کارشناسان و اقتصاددانان است که می‌تواند بانک‌ها را در جهت حرکت به سمت اجرایی شدن کامل اقتصاد مقاومتی در شبکه بانکی سوق دهد.

    وی اشاره‌ای هم به نقش عمده بانک مرکزی در اقتصاد مقاومتی داشت و گفت: تنظیم حجم نقدینگی، ایجاد شرایط ثبات و پایدار در اقتصاد کلان و همچنین رفع موانع و ایجاد محیط مساعد برای نقش‌آفرینی بانک‌ها در اقتصاد مقاومتی از جمله اقدامات مثبت بانک مرکزی در این رابطه بوده است.

    مدیرعامل بانک انصار این را هم گفت که بانک مرکزی می‌تواند با مجموعه‌ای از سیاست‌های پولی، ارزی، اعتباری، حوزه نظارتی و ریاست‌های پایدار خارجی و بودجه‌ای در جهت اقتصاد مقاومتی حرکت کنند که تاکنون نیز این گونه بوده است.

    وی با اشاره به اینکه بانک‌ها باید با اجرای اقتصاد مقاومتی در جهت استحکام درونی شبکه بانکی حرکت کنند با اشاره به دو حوزه بانکداری داخلی و بین‌الملل خاطرنشان کرد: در بانکداری داخلی، سیستم نظارت و کنترل، کفایت سرمایه، استقرار حاکمیت شرکتی، مدیریت مطالبات، کفایت نقدینگی، سودآوری، نسبت به سرمایه‌گذاری‌ها و همچنین نسبت به دارایی‌های سابق مورد توجه است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی