عصر بازار

سیف:

مانع داخلی احیای روابط بانک‌ها با خارج برداشته می‌شود

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نظام بانکی ما در استاندارد IFAS عقب است، گفت: امیدواریم صورت‌های مالی بانک‌ها از این پس طبق فرمت جدید ارائه گردد که در این صورت مانعی برای احیای روابط بین المللی نداریم.

مانع داخلی احیای روابط بانک‌ها با خارج برداشته می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، ولی الله سیف امروز در مراسم رونمایی از مدل مفهومی ریل گذاری بانک‌ها برای نقش آفرینی در عرصه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه امیدوارم همه بانک‌ها مجهز به این سیستم شوند، اظهار داشت: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اصلاح نظام بانکی است. اگر بانک‌ها در عدالت محوری و مردمی بودن اقدامات لازم را در جهت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام دهند و مطابق با آن جهت‌گیری به سمت سود بروند به طور حتم می‌توانیم مدل اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم.

    وی با بیان اینکه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی محدود به دوره تحریم نیست و در پساتحریم نیز باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید از ایجاد شک و نوسان در اقتصاد جلوگیری کنیم تا جرأت تصمیم گیری برای سرمایه‌گذاران خارجی در کشور فراهم شود.

    رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نظام بانکی ما در استاندارد  IFAS که در حسابرسی در بانکداری بین المللی رعایت می‌شود عقب است، گفت: این موضوع در یک ماه گذشته مورد بررسی قرار گرفته است و به یک فرمت مشخص رسیده و به سیستم بانکی ابلاغ کرده‌ایم و امیدواریم صورت‌های مالی بانک‌ها از این پس طبق فرمت جدید ارائه گردد.

    سیف اضافه کرد: در این صورت کسی که مخاطب صورت‌های مالی بانک‌ها باشد از درجه بالای شفافیت اطلاعات اطمینان خواهد داشت. در صورت اجرایی شدن این موضوع در شرایط پسا تحریم مانعی برای احیای روابط بین المللی نداریم.

    وی با اشاره به اینکه فعلاً اشکالات از خود سیستم بانکی است، گفت: این موضوع باید اصلاح شود به عنوان مثال برای ارتباط بانک‌های خارجی اگر صورت‌های مالی منطبق با استانداردهای بین المللی باشد مقررات خالصه از نظر آنها رعایت شده و مشکلی برای ارتباط با بانک‌های ایرانی وجود ندارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو