عصر بازار

کاهش عیار مصنوعات طلا موجب کاهش سرمایه های خانواده ها می گردد

عصر اعتبار- مدیر گالری میراث شرق، ضمن بیان لزوم حمایتهای دولت از تولیدکنندگان این صنف عنوان کرد: باکاهش عیار مصنوعات طلا و جواهر پشتوانه سرمایه ای مردم کاهش می یابد، و این پیشنهاد خیلی ضروری به نظر نمی رسد.

کاهش عیار مصنوعات طلا موجب کاهش سرمایه های خانواده ها می گردد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از سایت طلا، برند طلای شرق را اهالی این صنف با مرحوم نوروزی می شناسند. تصویری که دو سال است در نمایشگاه طلا و جواهر تهران خودنمایی می کند و در این سالها فقدان وی به شدت احساس می شود.

    نوروزی که فعالیت حرفه ای خود را در زمینه طلا و جواهر در سال60 آغاز کرد، در سال 85 برند "طلای شرق" را به ثبت رساند. او از اولین کسانی بود که دستگاههای پرینتر سه بعدی و قالب سازی حرفه ای را وارد ایران کرد.

    پس از پرکشیدن وی دو فرزندش دو برند تأسیس کردند که هرکدام یادآور فعالیت های حرفه اوست.

    "ساناز نوروزی" صاحب برند طلای "میراث شرق" است. او در گفتگو با سایت طلا همه تخصص و حرفه خود را نتیجه کار پدر می داند.

    وی بابیان اینکه این برند جدید در سال 94 تأسیس شده است می گوید: در این مجموعه همه مراحل ساخت از طراحی تا تولید همه توسط خودمان انجام می شود و به هیچ وجه از نمونه های خارجی حتی ایده هم نمی گیریم.

    نوروزی ضمن مخالفت با پیشنهاد کاهش عیار مصنوعات طلا معتقد است: کاهش عیار راهکار مناسبی برای خروج از رکود در این صنف نیست. با کاهش عیار طلای ساخته ضمن افت کیفیت مصنوعات طلایی، ارزش طلایی که پشتوانه خانواده های ایرانی است و به نحوی فرهنگ ایرانیان هست کاهش می یابد.

    مدیر برند طلای میراث شرق در مورد موانع و مشکلات تولید می گوید: پس از برجام و لغو تحریمها ورود دستگاههای تولید طلا تسهیل شده ولی چیزی که امروزه تولیدکنندگان داخلی را بامشکل مواجه کرده قاچاق طلا و ورود غیر قانونی مصنوعات طلاست، که این امر تولیدات داخلی را با مشکل مواجه ساخته و رسیدگی مسئولان را نیاز دارد.

    وی با انتقاد از اتحادیه ها و انجمن ها برای عدم حمایت از تولیدکنندگان این صنف یاد آور شد: یکی از موانع تولیدکنندگان نبود مواد اولیه ساخت یا همان شمش است. شمش مرغوب به کیفیت طلای ساخته بسیار کمک می کند و تفاوت شمش با آبشده سازندگان را افزایش هزینه ها مواجه می کند.

    نوروزی ساماندهی آزمایشگاههای تعین عیار را بسیار مفید دانست و گفت: اگر دولت شمش را با قیمت ثابت و بدون تفاوت به تولیدکنندگان عرضه کند که همه بتوانند با آن کار درست کنند به کیفیت و ماندگاری مصنوعات طلا کمک شایانی نموده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی