عصر بازار

لیلاز:

حذف یارانه ها در دستور کار دولت نیست

عصر اعتبار- یک اقتصاد دان در رابطه با شائبه قطع یارانه ها در صورت روی کار آمدن مجلس همسو با دولت گفت: دولت برنامه ای برای حذف یارانه ها ندارد واین موضوع به طور کلی در دستور دولت نیست.

حذف یارانه ها در دستور کار دولت نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، سعید لیلاز، در رابطه با اقبال عمومی نسبت به اصلاح طلبان و لیست ائتلاف گام دوم گفت: استقبال مردم تا این لحظه بسیار خوب بوده و شکل گیری این ائتلاف و رسیدن به این مرحله بسیار مهم و مثبت  تلقی می شود و این اتحاد برای تشکیل ائتلاف  نشان می دهد اصلاح طلبان به نهایت پختگی تاریخی خود رسیدند.

    وی ادامه داد: درست بر خلاف جناح مقابل و محافظه کار که دغدغه شان حفظ قدرت است، رسیدن به ائتلاف برای ما تبدیل به مسئله مرگ و زندگی شده بود و رسیدن به این ائتلاف بسیار اهمیت دارد.

    هجمه رقیب به اصلاح طلبان نشانه درست بودن مسیر است

    عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در ادامه تصریح کرد: با وجود اینکه هنوز یک هفته تا موعد نهایی و 7 اسفند باقی مانده است، از همین الان در جامعه لیست ائتلاف گام دوم جا افتاده است و نشانه درست بودن این ادعا را می توان از شدت هجمه ای که اردوگاه رقیب به این ائتلاف، اصل اصلاحات و همچنین دولت دکتر روحانی وارد کرده است متوجه شد.

    به دنبال مجلسی هستیم که اقتصاد ایران را به ریل بازگرداند

    این استاد اقتصاد درباره نقش مجلس آینده در تحقق شعار «رونق اقتصادی»،خاطرنشان کرد: مجلس آینده نقش بسیار موثری در حوزه اقتصاد خواهد داشت. ما از مجلس آینده انتظار اصلاح طلبی بی قید و شرط نداریم، بلکه به دنبال مجلسی معتدل و تعقل گرا که با پرهیز از تندروی بتواند اقتصاد از ریل خارج شده ایران در ده سال گذشته را به ریل بازگرداند.

    شکل گیری مجلسی دلسوز و کارشناس، نیازمند حضور حد اکثری است

    لیلاز یاد آور شد: دولت آقای روحانی در طی دو سال گذشته دستاورد های مهمی داشته است، اما از مجلس نهم با ترکیبی که شاهدش هستیم، نتوانست همراهی مورد نیاز را به دست آورد. ما انتظار داریم که مجلس دهم مجلس دلسوز و کارشناس باشد که نه تنها از دولت حمایت کند بلکه بتواند اشتباهات دولت را نیز دلسوزانه و با نظر مردم و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور و بدون دخالت دادن نگاه جناحی و سیاسی، اصلاح کند و پیش ببرد. شکل گیری چنین مجلسی نیاز به مشارکت حداکثری دارد ومن فکر می کنم رویکرد اساسی اصلاح طلبان درمجلس دهم شکل دادن چنین مجلسی است که اساساً بتواند مسئله اصلی کشور که همان اقتصاد است را حل کند.

    شائبه قطع یارانه، ادامه تفکر احمدی نژاد است

    این اقتصاد دان درباره این شائبه که از سوی برخی از اصولگرایان مطرح می شود که در صورت رای آوردن اصلاح طلبان و حامیان دولت و همسو شدن مجلس و دولت، یارانه ها قطع خواهد شد، گفت:  این موضوع ادامه همان پوپولیسم احمدی نژاد است. احمدی نژاد تلاش می کرد با فریب مردم و با برقراری یارانه نقدی بتواند در انتخابات 92 مردم را متقاعد کند که به کاندیدای مورد حمایت او رأی دهند. مطرح کردن شائبه قطع یارانه نیز تداوم همان سیاست است. این نگاه و مطرح کردن شائبات انتخاباتی همانطور که در سال 92 به شدت شکست خورد در سال 94 هم شکست خواهد خورد.

    حذف یارانه در دستور کار دولت نیست

    لیلاز در ادامه با بیان اینکه دولت برنامه ای برای حذف یارانه ها ندارد، گفت: یقین دارم که حذف یارانه به طور کلی در دستور دولت نیست و آنچه که دارد اتفاق می افتد و خواهد افتاد این است که یارانه ها به اقشار مورد نیاز که شایسته دریافت یارانه هستند تعلق بگیرد.

    مجلس آینده می تواند باعث رونق اقتصادی در اقشار فرو دست شود

    این تحلیل گر مسائل اقتصادی با بیان نکاتی را درباره پرداخت یارانه ها گفت: اولین نکته مهم در توزیع یارانه این است که این یارانه را چه کسی می گیرد؟ دومین نکته این است که برای چه می گیرد؟ و سومین نکته این است که تا چه زمان می گیرد؟ بنا بر این امیدواریم در مجلس دهم چنین عقلانیتی را در نظام پرداخت یارانه رعایت کنیم که اقشار فرودست جامعه بیشتر بتوانند بهره مند شوند تا اینکه به همه یارانه توزیع شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو