عصر بازار

مجمع عمومی انجمن بازیگران خانه تئاتر

"بیمه" مهم‌ترین دغدغه‌ی بازیگران تئاتر

عصر اعتبار- مجمع عمومی انجمن بازیگران خانه تئاتر در حالی برگزار شد که تعداد اعضاء پس از گذشت حدود نیمی از زمان جلسه به حد نصاب رسید. با این حال، مهمترین دغدغه اعضا که مطرح شد، به "بیمه" اختصاص داشت.

"بیمه" مهم‌ترین دغدغه‌ی بازیگران تئاتر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به  گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، اول اسفندماه تعدادی از اعضای انجمن بازیگران خانه تئاتر در تالار اصلی تئاترشهر گردهم آمدند تا مجمع عمومی این انجمن را برپا کنند، این مجمع که قرار بود ساعت 18 برگزار شود به دلیل کافی نبودن تعداد بازیگران حاضر شده با بیش از نیم ساعت تأخیر برگزار شد که البته در آن زمان باز هم تعداد اعضا به حد نصاب نرسیده بود، اما پس از گذشت بخشی از زمان جلسه و قرائت گزارش انجمن، تعداد اعضا از 222 نفر ابتدایی به بیش از 270 نفر رسید.

    آخرین خبرهای بیمه تئاتری‌ها

    پس از طرح بحث‌هایی درباره بیمه، ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر با ارائه توضیحاتی درباره بیمه طلایی اعضای این خانه گفت: در سال 91 رقمی که برای این بیمه اختصاص داده شد پنج میلیارد تومان بود که در سال 93 نیمی از آن پرداخت شد ولی با دولت جدید مشکل پیدا کردیم و قرار شد پرداخت آن را پیگیری کند.

    او با اشاره به حضور وزیر بهداشت و پیگیری‌هایی که برای بیمه انجام شد و نیز کمک سه میلیارد تومانی به خانه تئاتر برای در اختیار داشتن بیمه طلایی ادامه داد: اما بنا به کارشکنی‌هایی از جمله اینکه اگر به خانه تئاتر چنین امکانی داده شود دیگر خانه‌های صنفی چه می‌شوند، به نوعی جلوی این قضیه گرفته شد و ما را به سمت بیمه صندوق اعتباری هنر سوق دادند.

    راد همچنین با اشاره به نامه‌ای که به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور هنری و نیز معاون پارلمانی این وزارتخانه نوشته که بی‌جواب ماندند، گفت: نامه دیگری را در شکایت از صندوق اعتباری هنر از سوی مدیران عامل خانه تئاتر، خانه موسیقی و خانه سینما به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشتیم که حدود 10 روز قبل جلسه‌ای در دفتر معاونت هنری برگزار شد و به این نتیجه رسیدیم که مبلغی که صندوق اعتباری هنر به عنوان سوبسید بابت بیمه تکمیلی پرداخت می‌کند به خانه تئاتر و سینما داده شود و بعد از آن اقداماتی را انجام دهیم تا همانند قبل، بیمه ایران و بیمه تکمیلی طلایی را در اختیار بگیریم.

    مدیرعامل خانه تئاتر در ادامه از بی‌تفاوتی اعضای خانه تئاتر نسبت به تلاش‌هایی که به ویژه برای چکاب هنرمندان در بیمارستان "محب" انجام شده انتقاد کرد و گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که انجام شد برای چکاب کامل هنرمندان مبلغ 350 هزار تومان به ازای هر نفر تأمین اعتبار شد اما متأسفم که از میان دو هزار و 500 هزار عضو خانه تئاتر بیش از 500 نفر شرکت نکردند.

    به گزارش ایسنا در ادامه این مجمع هوشمند هنرکار نیز با تأکید بر اینکه از انتقاد نهراسیم یادآور شد: از ابتدا با خود می‌گفتیم که مدیران جدید، تئاتری‌ها را نمی‌شناسند اما الان بیش از دو سال گذشته و معلوم شده که اگر کسی نمی‌تواند کاری کند بهتر است کنار بکشد.

    همچنین در این مجمع که برخی از اعضا به بیان نظراتی درباره مسائل صنفی خود پرداختند، حسین محب‌اهری به عنوان یکی از اعضای خانه تئاتر که در دو مرحله با بیماری سرطان دست و پنجه نرم کرده است به مشکلاتی که در طول درمان مرحله دوم بیماری خود برایش پیش آمد اشاره کرد و گفت: از دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی کشور می‌خواهم پیگیری کنند که چرا صندوق اعتباری هنر نسبت به وضعیت هنرمندان هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد؟ چرا بیمه ایران به آرمان تغییر پیدا کرده است و پول‌هایی که تحت عنوان حمایت از هنرمندان گرفته می‌شود، صرف چه می‌شود؟

    یکی از حاضران در مجمع نیز با اشاره به بازیگرانی که از تئاتر به سینما رفته‌اند و نیز برخی برگزیدگان جشنواره فیلم فجر امسال گفت: خاستگاه بسیاری از این بازیگران تئاتر بوده اما حاضر نشده‌اند حداقل دو ساعت بیایند و در این جلسه حضور داشته باشند. شاید بهتر است آن‌ها را دعوت کنیم تا به دلیل اینکه از تئاتر به آن جایگاه رسیده‌اند حمایتی را از اهالی تئاتر انجام بدهند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو