عصر بازار

واعظی:

رئیس جمهوری آذربایجان سه شنبه به تهران می آید

عصر اعتبار- محمود واعظی رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان گفت: سومین سفر الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان به تهران سه شنبه این هفته انجام خواهد شد.

رئیس جمهوری آذربایجان سه شنبه به تهران می آید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، واعظی در حاشیه دیدار با شاهین مصطفی اف وزیر صنعت و اقتصاد جمهوری آذربایجان با بیان اینکه علی اف روز سه شنبه در راس یک هیات سیاسی و اقتصادی به تهران می آید، افزود: این سفر سومین سفر وی به تهران است که در دو سال اخیر انجام می شود.
    واعظی همچنین از آماده شدن امضای یازده سند همکاری با جمهوری آذربایجان در بخش های مختلف در سفر رئیس جمهوری این کشور به تهران خبر داد.
    وی گفت: سندهای مذکور را که با هدف افزایش سطح روابط اقتصادی فی مابین تهیه می شود، رئیسان جمهوری دو کشور امضا خواهند کرد.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فراهم کردن مقدمات لازم برای سفر رئیس جمهوری آذربایجان به تهران افزود: تلاش شده است این سفر بسیار پربار و موفقیت آمیز باشد و نتایج خوبی برای دو کشور به همراه داشته باشد.
    واعظی سطح فعلی روابط بین ایران و جمهوری آذربایجان را نسبت به 20سال اخیر بسیار خوب و عالی توصیف و خاطرنشان کرد 55 دیدار مقام های مختلف دو کشور در دو سال اخیر بیانگر علاقه دو کشور برای افزایش سطح همکاری ها است.
    واعظی به افزایش سطح فعالیت های بخش خصوصی دو کشور در نتیجه سفرهای مقام های رسمی اشاره کرد و بیان داشت: موانع مختلفی که در گذشته بر سرراه توسعه همکاری ها وجود داشت اکنون به کلی برطرف شده اند.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تشکیل کمیته های مختلف کاری برای بررسی ابعاد مختلف همکاری های دو کشور اشاره کرد و گفت:نتایج اقدام های صورت گرفته در جریان سفر الهام علی اف تقدیم رئیسان جمهوری دو کشور خواهد شد.
    به گفته واعظی تاکنون مذاکره های زیادی درباره نفت و گاز، انرژی، گمرک، حمل و نقل ریلی و جاده ای، بهداشت و درمان، امور زنان و ... بین دو کشور انجام شده است و در آستانه سفر رئیس جمهوری آذربایجان همه دستگاه ها و بخش خصوصی طرح های خود را آماده کرده اند.
    شاهین مصطفی اف وزیراقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار سطح روابط فعلی دو کشور را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: رئیسان جمهوری دو کشور ایران و آذربایجان نقش بسیار مثبتی در افزایش سطح همکاری ها داشته اند.
    وی سفر روز سه شنبه الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان به تهران را نشانه علاقمندی دو کشور برای گسترش همکاری ها دانست و افزود: سفر اخیر سومین سفر رئیس جمهوری آذربایجان است که به تهران صورت می گیرد و امید است دستاوردهای خوبی برای دو کشور به همراه داشته باشد.
    مصطفی اف با بیان اینکه دستورکارهای زیادی برای این سفر آماده شده است تاکید کرد: اطمینان داریم این سفر اتفاق مهم و ضروری بین دو کشور خواهد بود.
    حجم مبادلات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان در بخش غیرنفتی به 500 میلیون دلار می رسد، اما در مجموع، حجم مبادلات تجاری دوکشور در بخش های نفتی و غیرنفتی بیش از یک میلیارد دلار است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی