عصر بازار

توصیه «مکانیزم واحد نظارتی» بانکداری اتحادیه اروپا:

بانک‌های بزرگ حوزه یورو سطح اعتباری خود را ارتقا دهند

عصر اعتبار- ناظر جدید بانک‌های اروپایی به بانک‌های بزرگ حوزه یورو توصیه کرد تا سطح اعتباری خود را ۰.۵ درصد افزایش دهند.

بانک‌های بزرگ حوزه یورو سطح اعتباری خود را ارتقا دهند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از وال‌استریت ژورنال، «مکانیزم واحد نظارتی» که با هدف نظارت بر موسسات مالی مهم این اتحادیه در اواخر سال 2014 میلادی و به عنوان بخشی از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران‌های مالی حوزه یورو راه‌اندازی شد، در گزارشی که به تازگی منتشر کرده هشدار داد ریسک‌های کلی در 130 بانک بزرگ حوزه یورو که تحت نظارت این نهاد قرار گرفته‌اند، در مقایسه با سال 2014 میلادی کاهش نیافته است.

    در این گزارش آمده، بسیاری از بانک های بزرگ حوزه یورو، همچنان درحال بازیابی خود از بحران‌های مالی سال 2012 بوده و هنوز هم با ریسک‌ها و جریان‌های بازدارنده و جدی مواجه هستند. بزرگترین ریسکی که این بانک‌ها با آن مواجه هستند، تطبیق الگوی فعالیت تجاری خود با شرایط جدید نرخ‌های بهره پایین است.

    این نخستین بار است که ناظر واحد بانکداری اتحادیه اروپا، میزان ریسک پذیری بزرگترین بانک های این حوزه را طبق استانداردهای مرسوم مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این مسئولیت پیش‌تر در اختیار سازمان‌های نظارتی ملی بود که در این بازبینی از رویکردهای متفاوتی درباره سطح سرمایه و الگوی فعالیت تجاری استفاده می‌کردند.

    این بازبینی با هدف احیای اعتماد از دست رفته در بخش آسیب‌دیده بانکداری در اروپا انجام می‌گیرد که طی هفته‌های اخیر و به دنبال تشدید نگرانی‌ها نسبت به صحت وضعیت اقتصادی جهان، تحت فشارهای جدیدی قرار گرفته‌اند.امسال، شاخص مالی اروپا MSCI، تاکنون بیش از 15 درصد سقوط کرده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی