عصر بازار

تنها ۳.۲درصد سهمیه ۳هزار میلیارد تومانی وام اشغال پرداخت شد

عصر اعتبار- در سال ۹۳ مبلغ ۹۵۵.۲ میلیاردریال تسهیلات اشتغال زایی از منابع قرض الحسنه بانک ها و همچنین ۵۰۲.۴ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی از منابع عادی بانک‌ها پرداخت گردید .

تنها ۳.۲درصد سهمیه ۳هزار میلیارد تومانی وام اشغال پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مطابق گزارش بانک مرکزی درباره خلاصه تحولات اقتصادی کشور در سال 93، شاخص‌های عملکردی بخش تسهیلات اشتغال زایی در سال 93 نشان می‌دهد که تنها 3.2 درصد از سهمیه 30هزار میلیارد ریالی از اشتغال زایی عملیاتی شده است.

    در این گزارش آمده است: به دنبال تصویب و ابلاغ قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در سال 1389، بانک مرکزی بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار از منابع قرض الحسنه بانک‌ها مبالغی را جهت اختصاص به طرح های خود اشتغالی و مشاغل خانگی به تصویب رساند.

    تا پایان سال 93 مبلغ 955.2 میلیاردریال تسهیلات اشتغال زایی از منابع قرض الحسنه بانک ها و همچنین 502.4 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی از منابع عادی بانک‌ها پرداخت گردید .

    البته مقایسه ارقام پرداختی با سهمیه ابلاغی بانک مرکزی نشان می‌دهد که در این سال تنها 3.2 درصد از سهمیه 30هزار میلیارد ریالی ابلاغ شده برای اشتغال زایی و 10.0 درصد از سهمیه 5هزار میلیارد ریالی ابلاغ شده برای مشاغل خانگی تحقق یافته است.

    محدودیت منابع قرض الحسنه بانک‌ها و اختصاص آن به سایر موارد مطرح در قانون بودجه کشور نظیر ازدواج جوانان و آزادی زندانیان، در پایین بودن عملکرد بانک‌ها در تسهیلات اشتغال زایی قرض الحسنه موثر بوده است. ضمن اینکه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی از منابع داخلی بانک‌ها و با نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار با استقبال کمی از طرف مخاطبان این تسهیلات مواجه بوده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی