عصر بازار

روابط بانکی ایران و عمان با رفع موانع، گسترش می یابد

عصر اعتبار- رییس کل بانک مرکزی‌ در دیدار با رییس بانک مرکزی عمان و مدیرعامل بانک مسقط ضمن ابراز خوشحالی از سفر مقامات عمانی به ایران گفت: حمایت های کشور عمان در زمان دشوار تحریم را فراموش نمی کنیم و امیدواریم در شرایط فعلی این دوستی و همکاری ها مستحکم تر شود و‌ با رفع برخی موانع، ارتباطات بانکی دو کشور را تسهیل کنیم.

روابط بانکی ایران و عمان با رفع موانع، گسترش می یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»،  ولی اله سیف با بیان اینکه شرایط فعلی فرصت مناسبی برای گسترش همکاری هاست و با انتخاب بهترین  شیوه حل مسائل سریعتر به نتیجه مطلوب خواهیم رسید‌ افزود: کشور عمان همکاری های مناسبی با ایران داشته است و  بانک مرکزی ایران با تاکیدات رییس‌جمهور ماموریت دارد روابط بانکی دو کشور را توسعه و گسترش دهد، به همین منظور لازم است در جلسات مشترک به تفاهم های بشتری دست یابیم .
    سیف ظرفیت های بانکی دو کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت : بانکداری ایران و عمان را نباید صرفاً در خدمات بانکی بین دو کشور محدود کرد بلکه با استفاده از این ظرفیت ها می توان خدمات بانکی منطقه ای ارایه شود و‌ امیدواریم ضمن تفاهمات‌ دو کشور چشم انداز وسیع تری نیز مدنظر قرار گیرد.

    رییس کل بانک مرکزی با برشمردن توسعه روابط بانکی ‌بین المللی ایران از جمله کشورهای منطقه و اروپا تصریح کرد: با کشورهای متعدد منطقه ای و اروپایی مذاکرات و دیدارهای انجام شده است و خوشبختانه طبق ضوابط بین المللی به دستاوردهای مهم و بزرگی نائل شده ایم و امیدواریم بانک مرکزی عمان نیز در این راستا زمینه گسترش ارتباطات بانکی را به بهترین شکل فراهم کند.
    سیف با استقبال از افتتاح شعب بانک های عمانی در ایران تاکید کرد: مایلیم روابط بانکی بین بانک های تجاری دو کشور از طریق ایجاد دفتر نمایندگی و یا شعب گسترش یابد.

    در این نشست رییس کل بانک مرکزی عمان نیز ضمن ابراز خشنودی از سفر به ایران گفت: خوشبختانه این دیدارها در شرایط مناسب رفع تحریم ها در حال انجام است و طرفین  با توجه به سابقه طولانی روابط تاریخی مصمم به گسترش روابط اقتصادی و بانکی بیش از پیش هستند.
    «حمود بن سنگور آل زدجالی»‌ با اشاره به روابط بانکی ایران و عمان در گذشته خاطرنشان کرد: از اینکه کشور عمان‌ با کمک های خویش سهم کوچکی در تسهیل‌پشت سرگذاشتن شرایط سخت تحریم ها برای ایران ایفا کرده است بسیار خرسندیم و از روابط دو جانبه کاملاً استقبال می کنیم .
    وی با ارایه پیشنهاد افتتاح شعب بانک های عمانی در ایران گفت: از جانب مقامات عالی رتبه‌عمانی‌ ماموریت داریم زمینه افتتاح شعب بانک های عمانی را در ایران فراهم کنیم و امیدواریم با مساعدت های طرف ایرانی زمینه این همکاری فراهم شود‌، ضمن آنکه بدون تردید برخی از بانک ها در‌اولین فرصت با مکاتبه درخواست خود را به بانک مرکزی ایران ارسال خواهند کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو