عصر بازار

تعریف اصطلاح «بنگاه‌های بزرگ» به شبکه بانکی ابلاغ شد

عصر اعتبار- بانک مرکزی جمهوری اسلامی به منظور رفع ابهامات و پاسخ به پرسش ها تعریف اصطلاح «بنگاه‌های بزرگ» را در بخشنامه ای به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

تعریف اصطلاح «بنگاه‌های بزرگ» به شبکه بانکی ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، متن بخشنامه به شرح زیر است:

    احتراماً، با اشاره به بخشنامه شماره 93/277426  مورخ 1393/10/17 موضوع ابلاغ بند‌های (3)، (4) و (5) از بخش (ج) سیاست‌های بانکی و اعتباری مجموعه سیاست‌های دولت برای خروج غیرتورمی از رکود مصوب جلسه مورخ 1393/7/20 هیأت محترم وزیران و طرح برخی ابهامات و پرسش‌ها در خصوص تعریف اصطلاح «بنگاه‌های بزرگ» مندرج در بند (5) بخشنامه مذکور، به استحضار می‌رساند،‌ در این رابطه پس از استفسار از مراجع ذیصلاح و بررسی مراتب در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران،‌ به شرح ذیل اتخاذ تصمیم شد:

    «بنگاه‌های بزرگ مشتمل بر تمامی اشخاص حقیقی یا حقوقی دارای 100 نفر کارکن و بیشتر می‌باشد»

    لذا خواهشمند است دستور فرمایند مراتب به قید تسریع، به تمامی واحدهای ذی‌ربط آن بانک/مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ و بر حسن اجرای آن تأکید و نظارت شود. همچنین مقتضی است نسخه‌ای از بخشنامه ابلاغی به مدیریت کل نظارت بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بانک مرکزی ارسال شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی