عصر بازار

روند سکه‌های طلا کاهشی شد

اعتیاد شدید به نوسان ارزی

عصر اعتبار- افزایش تغییرات قیمتی روزانه دلار، حضور معامله‌گران ارزی در بازار را پررنگ‌تر از قبل کرده است، امری که خود به بیشتر شدن دامنه نوسان دامن زده است.

اعتیاد شدید به نوسان ارزی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، روز دوشنبه، دلار در ادامه این روند چند نوسان افزایشی و کاهشی را ثبت کرد و نهایتا با قیمت 3 هزار و 470 تومان به کار خود پایان داد. با وجود اینکه این قیمت تنها 5 تومان کمتر از روز یکشنبه بود، دوشنبه روز کم‌نوسانی نبود. در سومین روز هفته، شاخص ارزی در ابتدا تا نزدیکی محدوده قیمتی 3 هزارو 490 تومان بالا رفت، اما در ادامه، با پایین آمدن از سقف روزانه تا محدوده 3 هزار و 460 تومان افت کرد. این پایان نوسانات نبود و دلار با بلند شدن از کف قیمتی روزانه، با قیمت 3 هزار و 470 تومان به کار خود پایان داد.

    افزایش نوسانات و رفت و برگشت‌های قیمتی روزانه موجب شده که حضور معامله‌گران ارزی در بازار بیش از پیش مشهود شود و ریسک‌پذیری آنها در انجام معامله بالا رود. به‌نظر می‌رسد، آنها قصد دارند در آخرین روزهای سال 94، از نوسانات ایجاد شده در بازار ارز حداکثر سود را کسب کنند. این در حالی است که تعداد متضرران این روزهای بازار نیز کم نیست. روز گذشته، همسو با کاهش قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز در مدار کاهشی قرار گرفت و دو کانال قیمتی پایین آمد. سکه که روزهای شنبه و یکشنبه روی قیمت 990 هزار تومان قرار گرفته بود، روز دوشنبه با 12 هزار تومان افت به قیمت 978 هزار تومان رسید. جدا از افت دلار، نزول اونس در بازارهای جهانی عامل مهم دیگری بود که قیمت سکه را تحت‌تاثیر قرار داد. دوشنبه سکه معاملات خود را با قیمت 986 هزار تومان آغاز کرد که کاهشی 4 هزار تومانی نسبت به روز یکشنبه داشت. این شروع کاهشی بیشتر تحت‌تاثیر افت طلای جهانی بود. در ادامه روز، روند کاهشی دلار موجب شد که فشار بر قیمت سکه افزایش بیشتری پیدا کند و فلز گرانبهای داخلی وارد کانال 970 هزار تومان شود.

    دلار که روز یکشنبه تا محدوده 3 هزار و 440 تومان نزول کرده بود، در میانه‌های همان روز توانست از این کف قیمتی بلند شود و نهایتا با قیمت 3 هزار و 475 تومان به کار خود پایان دهد. برخی از معامله‌گران با این تغییر مسیر قابل توجه امیدوار شدند که شاخص ارزی روز دوشنبه نیز به افزایش خود ادامه دهد. با این حال، در سومین روز هفته، شاخص ارزی بیشتر گرایش به کاهش قیمت داشت. دلار در ابتدای این روز، تا قیمت 3 هزار و 487 تومان بالا رفت، با این حال پس از رسیدن به این قیمت در سرازیری کاهشی قرار گرفت؛ به‌طوری‌که قیمت 3 هزار و 465 تومان را نیز لمس کرد. به گفته فعالان، رفت و برگشت‌های قیمتی چون روز دوشنبه موجب شده که حجم معاملات آتی در بازار ارز بیشتر شود و فعالیت بازیگران غیر‌رسمی بیش از گذشته به چشم بیاید. ریسک‌پذیری این دسته در خرید و فروش‌های ارزی موجب شده که دامنه نوسانات کمی افزایش یابد. این در حالی است که برخی دیگر از معامله‌گران تلاش کرده‌اند که در شرایط نوسانی کنونی معامله خاصی را انجام ندهند و در انتظار آشکار شدن روند قیمتی بازار باشند، البته تعداد این عده در بازار کمتر است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی