عصر بازار

حذف صفر از پول ملی با فراهم شدن شرایط

منتفی شدن طرح کارت‌های اعتباری کاملا غلط است

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی منتفی شدن کارت‌های اعتباری خرید کالای ایرانی را تکذیب کرد.

منتفی شدن طرح کارت‌های اعتباری کاملا غلط است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، اخیراً رئیس انجمن تولیدکنندگان اعلام کرده بود که صدور کارت‌های اعتباری خرید کالاهای ایرانی منتفی شده و به مرحله اجرا نمی‌رسد. از این رو دیگر نباید منتظر صدور این کارت‌ها بود.

    این در حالی است که ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی امروز در حاشیه همایش تبیین برنامه ششم توسعه در پاسخ به ایسنا درباره تایید و یا رد این موضوع تاکید کرد: بانک مرکزی از ابتدا هم برنامه‌ای برای صدور کارت‌های اعتباری به آحاد جامعه نداشته و گروه‌های خاصی مورد هدف بوده‌اند.

    وی با بیان اینکه اعلام منتفی شدن طرح کارت‌های اعتباری از سوی رئیس انجمن تولیدکنندگان کاملا غلط است، افزود: حتماً نظر ایشان درباره صدور کارت برای تمامی افراد تامین نشده است که چنین موضوعی را مطرح کرده‌اند.

    سیف با بیان اینکه بانک‌ها مدت‌ها است دستورالعمل صدور کارت‌های اعتباری خرید کالای ایرانی در قالب بسته تسریع رونق اقتصادی را دریافت کرده‌اند، گفت: بانک‌ها با توجه به ضوابط مربوطه در این موضوع محدودیت‌هایی نیز دارند که باید براساس آن عمل کنند، اما به طور حتم هرگاه درخواست صدور از سوی سازمان‌ها به آنها اعلام شود حتماً در این باره اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

    حذف صفر از پول ملی با فراهم شدن شرایط

    سیف همچنین در مورد طرح حذف صفر از پول ملی که در سال‌های گذشته مطرح شده بود، اظهار کرد: این موضوع نیازمند فراهم شدن شرایط خاص خود است.

    وی ادامه داد: تورم تک‌رقمی و پایدار از نکات مورد توجه در اجرای طرحی برای حذف صفر از پول ملی است که تا ایجاد آن نمی‌توان در این مورد اقدام کرد.

    همچنین رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی پایان سال 1394 مثبت باشد.

    سیف ادامه داد: برای سال 1395 هم پیش‌بینی می‌کنیم رشد اقتصادی بین ٥ تا ٧ درصد باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو