عصر بازار

سرمایه انسانی با ارزش ترین سرمایه سازمان است

عصر اعتبار- همایش تخصصی مدیران سرمایه انسانی بانک مهر اقتصاد با حضور مدیر عامل بانک به مدت سه روز برگزار شد.

سرمایه انسانی با ارزش ترین سرمایه سازمان است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از  بانک مهر اقتصاد، سید ضیاء ایمانی - مدیر عامل بانک - در این همایش با ارزش ترین سرمایه سازمان را سرمایه انسانی دانست و اظهار کرد: کار در معاونت سرمایه انسانی کاری متمایز و در عین حال دشوار است، چرا که طرف مقابل شما همکاران پر تلاش و زحمت کش بانک هستند.
    ایمانی کارکنان بانک مهر اقتصاد را یکی از پاکدست ترین کارکنان نظام بانکی کشور دانست و گفت: این مهم حاصل معنویات حاکم بر این مجموعه ارزشی می باشد لذا باید حداکثر تلاشمان را به کار بندیم تا حد ممکن خواسته های منطقی و به جای همکاران را پاسخ دهیم چرا که خدمت به بندگان خدا عبادت است و لازمه خدمت به خلق، برخورداری از صبر و متانت می باشد.
    وی با بیان اینکه خدمات و تسهیلات رفاهی کارکنان بانک مهر اقتصاد در سطح قابل قبولی قرار ندارد، از مدیران و کارشناسان معاونت سرمایه انسانی خواست تا ضمن بررسی و تحلیل عملکرد سایر بانک ها در این حوزه، طرح های پیشنهادی خود را به هیات مدیره محترم ارائه نمایند.
    مدیر عامل بانک مهر اقتصاد با اشاره به محدودیت هایی که در فرآیند تبدیل هویت حقوقی بانک وجود دارد، خاطر نشان کرد: جایگاه کنونی مجموعه مهر حاصل اعتماد مشتریان است و این اعتماد و اطمینان عمومی ناشی از تعهدات ایمانی و اخلاقی کارکنان مهر می باشد.
    وی احترام به مقام والای انسانی کارکنان و تکریم آن ها، توجه به ارزش های سازمانی و رعایت دقیق آن در تمامی سطوح، توجه به عملکرد افراد در انتصابات و رعایت شایسته سالاری، تلاش برای توسعه توان علمی و مهارتی کارکنان، شناسایی استعداد های سازمانی و قدردانی از آنان، مشارکت کارکنان در تمامی امور سازمانی، توجه به بهداشت و سلامت روحی و جسمی همکاران، عدم تحمیل فشار و استرس بیش از حد به کارکنان توسط مدیران، گردش شغلی و جابجایی همکاران با رعایت ضوابط و مقررات، انجام تحقیقات و مطالعات علمی و اصلاح وضعیت قرارداد کارکنان را از جمله مهمترین دغدغه های همکاران عنوان کرد.
    ایمانی توجه به بیمه های تکمیلی و ارتقای کیفیت خدمات آن، رفع مشکلات طبقه بندی مشاغل، اصلاح نظام جذب و استخدام، اصلاح سبد خدمات رفاهی و ضوابط و مقررات موجود، توجه ویژه به امر آموزش های کاربردی و تخصصی، استفاده از ظرفیت اساتید داخلی، بازنگری نظام ارتقای شغلی، برنامه ریزی مناسب برای بازنشستگان، توجه به ویژگی ها و شرایط خاص استان های مختلف در ارائه خدمات و تسریع در ثبت و راه اندازی شرکت تعاونی و ساماندهی قرارداد همکاران شرکتی را از دیگر خواسته های همکاران برشمرد.
    مدیر عامل بانک مهر اقتصاد در پایان ارتباط مداوم و موثر معاونت سرمایه انسانی و هیات مدیره محترم بانک را موجب سهولت در دستیابی به اهداف و نتایج مورد انتظار در حوزه کارکنان عنوان کرد.
    در ادامه، رضا عسگری - معاون سرمایه انسانی بانک - با اشاره به راهکارها و رهنمودهای مدیر عامل بانک مهر اقتصاد، از تمامی دست اندرکاران حوزه مدیریت سرمایه انسانی خواست تا به صورت دقیق پیگیر مطالبات همکاران باشند.
    عسگری با تشریح برنامه های سال 1395 معاونت سرمایه انسانی، خواستار توجه ویژه به نتایج نظرسنجی سال 1394 شد و رفع دغدغه های کارکنان و ارتقای سطح رضایتمندی آن ها را از وظایف اصلی این معاونت در سال آتی عنوان کرد.
    بر اساس این گزارش، دکتر کاردگر - مدیر عامل شرکت بیمه آسیا - که میهمان ویژه این نشست تخصصی بود، تعامل و همکاری با بانک مهر اقتصاد را برای هر دو طرف مفید و موثر عنوان کرد و خواستار تداوم همکاری های دو جانبه شد.
    دکتر کاردگر با تاکید بر اهمیت بیمه در زندگی کارکنان، ضمن تشریح طرح های مختلف شرکت بیمه آسیا، به سوالات مدیران سرمایه انسانی در خصوص ارتقاء کیفیت خدمات بیمه ای پاسخ داد.
    گفتنی است در نشست تخصصی مدیران سرمایه انسانی که با هدف بازنگری و تدوین برنامه های سال 1395 در حوزه کارکنان برگزار شد،50 نفر از مدیران و کارشناسان سرمایه انسانیِ سراسر کشور در قالب 4 کارگروهِ منابع انسانی، خدمات رفاهی، آموزش، گزینش و استخدام، ضمن آسیب شناسی و تحلیل شرایط موجود، به ارائه برنامه های پیشنهادی خود پرداختند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو