عصر بازار

رییس کنفدراسیون صادرات:

صادرکنندگان همچنان از صرافی‌ها برای انتقال پول استفاده می‌کنند

عصر اعتبار- رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت:‌ راه‌اندازی سوئیفت و ال‌سی زمان‌بر است و صادرکنندگان هنوز ترجیح می‌دهند برای حواله پول به خارج از کشور از سیستم صرافی‌ها استفاده کنند.

صادرکنندگان همچنان از صرافی‌ها برای انتقال پول استفاده می‌کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمد لاهوتی در پاسخ به اینکه حرف‌های متناقضی در برابر برقراری سیستم سوئیفت و ال‌سی زده می‌شود، اظهار داشت:‌ اگر سایت سوئیفت را نگاه کنید، نام و کد بانک‌های ایرانی در این سایت نشان داده می‌شود، ولی از آنجایی که بانک‌های ایرانی به دلیل قطع روابط اقتصادی با بانک‌های جهانی در زمان تحریم کارگزاری‌هایشان را از دست داده بودند، اکنون باید قراردادهای جدیدی را با کارگزاری‌های جدید منعقد کنند، تا به عنوان نماینده بانک ایرانی در کشور خارجی فعالیت‌ها آغاز شود.

    وی افزود: طبق آخرین اطلاعات یکی از بانک‌های اروپایی در هامبورگ آلمان با نام EIH اعلام آمادگی کرده تا مبلغ 100 میلیون یورو بدون هیچ بروکراسی اداری در اختیار بانک‌های ایرانی قرار دهد.

    به گفته عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران همچنین ایمیل‌هایی را از بانک‌های ایتالیایی دریافت کرده‌ایم که آماده ارائه خدمت و سرویس در همین زمینه‌ها هستند.

    لاهوتی به این نکته اشاره کرد:‌ موضوع ارتباطات بانکی این طور نیست که با یک دکمه خاموش و یک مرتبه با یک دکمه روشن شود، بلکه نیازمند زمان است و به مرور برطرف می‌شود و پیش‌بینی ما این است که تا پایان اسفند کار به روال عادی باز گردد.

    رئیس کنفدراسیون صادرات در پاسخ به اینکه صادرکنندگان هم اکنون از چه سیستمی برای حواله پول خود استفاده می‌کنند، گفت: اکنون امکان حواله پول از طریق بانک‌ها به داخل کشور وجود دارد، اما از داخل به خارج تا زمان عقد نشدن قرارداد با نماینده کارگزاری بانک ایرانی این اتفاق نمی‌افتد و صادرکنندگان ترجیح می‌دهند، همچنان از شرایط حواله پول از طریق صرافی‌ها استفاده کنند.

    وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا امکان استفاده از ارز دلار و سیستم کلر با دلار وجود دارد، نیز گفت: از سال 1992 با اعمال قانون داماتو که از سوی کلینتون در آمریکا امکان تجارت با ایران و استفاده از دلار محدود شد که از آن زمان سیستم U- Turn از طریق نیویورک می‌توانست دلار را به کشور بیاورد، یا حواله کند این موضوع هم در زمان تشدید تحریم‌ها قطع شد و هنوز بعد از توافقات برجام این سیستم برقرار نشده و فعلاً نمی‌توان با ارز دلار کار انجام داد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو