عصر بازار

رایزنی برای طراحی «بیمه حیوانات کمیاب»

عصر اعتبار- گونه‌های جانوری درمعرض انقراض بیش از همه مورد توجه قرار دارد که با حمله برخی حیوانات وحشی به باغداران و دامداران، خسارت آن را بیمه تامین و پرداخت می‌کند.

رایزنی برای طراحی «بیمه حیوانات کمیاب»
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از  ایسنا- فرهاد دبیری در نشست خبری معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی گفت:‌ در زمینه حفاظت از زیستگاه‌های مناطق چهارگانه اقداماتی در حال انجام است.

    وی با بیان اینکه بعد از سالها دنبال آن هستیم که میزان تصرفات در اراضی مناطق چهارگانه را مشخص کنیم اظهار کرد: پیرو رهنمودهای مقام معظم رهبری در 10 اسفند سال 93 همه قوا و دستگاه‌ها موظف به انجام اقداماتی در جهت پیگیری رهنمودهای ایشان در مورد تصرفات غیرمجاز شدند. از جمله این سازمان‌ها سازمان حفاظت محیط زیست است که کمیته‌ای را به منظور مبارزه با زمین خواری در مناطق چهارگانه تشکیل داد که دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق این موضوع را دنبال می‌کند.

    معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه ارتقای سطح کیفی مناطق چهارگانه یکی از اهداف معاونت طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست است گفت:‌ در این حوزه اقداماتی چون تهیه امکانات مدرن از قبیل دوربین‌ها و پهپادها صورت خواهد گرفت. بیش از هر موضوعی توجه ما به جلب مشارکت مردم در زمینه حفاظت از محیط زیست است به طوری که حفظ محیط زیست باید از طریق مردم محلی صورت گیرد.

    دبیری با بیان اینکه در زمینه حفاظت از حیات وحش توجه ما به گونه‌های جانوران وحشی معطوف است گفت: گونه‌های جانوری درمعرض انقراض بیش از همه مورد توجه قرار دارد که در زمینه حفاظت از گونه‌ها و بحث شکار و صید برنامه‌هایی شامل بیمه حیوانات کمیاب در حال طراحی است و با بانکها و مراجع ذیربط در حال رایزنی هستیم.

    وی افزود: بر این اساس با حمله برخی حیوانات وحشی به باغداران و دامداران، خسارت آن را بیمه تامین و پرداخت می‌کند.

    معاون سازمان محیط زیست بااشاره به اینکه پلنگ در شرایط خوبی قرار ندارد گفت: از طریق بیمه کردن پلنگ به حفاظت این گونه کمک خواهیم کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی