عصر بازار

کشتی تجاری ORNA تحت پوشش بیمه رازی قرار گرفت

عصر اعتبار- آخرین سفر اسقاط شناور ORNA با بیمه رازی آغاز شد.

کشتی تجاری ORNA تحت پوشش بیمه رازی قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، کشتی تجاری ORNA شناوری بود که تحت مدیریت یک شرکت سوئدی قرار داشت. ماجرای این شناور از جایی آغاز شد که شناور به همراه 25 خدمه و 26500 تن بار ذغال سنگ، در اقیانوس هند مورد حمله دزدان دریایی سومالی قرار گرفت.

    دزدان دریایی کشتی اورنا را به عنوان کشتی مادر مورد استفاده قرار می دادند. کشتی مادر دزدان دریایی به شناوری گفته می شود که از فاصله دور مسئولیت حمایت از شناورها و قایق های کوچک دزدان را به عهده دارد.

    در نهایت با توجه به مذاکرات انجام گرفته در تاریخ 20/10/2012 شناور فوق به همراه 13تن از خدمه، در ازای مبلغی معادل 600000 دلار آزاد شد.

    این کشتی به دلیل سوزانده شدن توسط دزدان دریایی دیگر قادر به حرکت نبود و تنها به وسیله یدک کش جابه جا میشد، به همین دلیل با توجه به هزینه های بالای بازسازی مجدد و مقرون به صرفه نبودن این کار، اورنا برای تخلیه بار عازم بندر شهید رجایی شد و پس از تخلیه کالا در این بندر آخرین سفر خود را که سفر اسقاط کشتی می باشد به سمت بندر گادانی پاکستان آغاز نمود.

    گفتنی است تمامی عملیات صورت گرفته شامل سفر کشتی از عجمان به تندر عباس توسط یدک کش گلادیاتور انجام شده است و شرکت بیمه رازی نیز کل عملیات کشتی و کالا را از عجمان تا بندر شهید رجایی و پس از آن سفر اسقاط کشتی اورنا تا گادانی کشور پاکستان را تحت پوشش بیمه های دریایی قرار داد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی