عصر بازار

سقوط شاخص بورس فوتسی لندن و قیمت نفت برنت روتیتر: همزمان با کاهش ارزش پوند

عصر اعتبار- شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن، در پایان معاملات روز سه شنبه، همزمان با کاهش قیمت نفت خام برنت دریای شمال و کاهش مجدد ارزش پوند، بار دیگر سقوط کرد.

سقوط شاخص بورس فوتسی لندن و قیمت نفت برنت روتیتر: همزمان با کاهش ارزش پوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هر روز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس از نظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود در بعداز ظهر روز سه شنبه با کاهش 1.25 درصدی مواجه شد.
    شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 75 واحد کاهش، به 5 هزار 962 واحد رسید.
    کاهش ارزش سهام بانک 'استاندارد چارترد' و سهام غول معدنی 'آنگلو آمریکن' از جمله علل کاهش ارزش سهام فوتسی 100 لندن عنوان شده است.
    علاوه بر شاخص سهام بورس فوتسی، ارزش سهام بورس های شاخص اروپایی ازجمله بورس های آلمان و فرانسه نیز امروز کاهش یافتند.
    کاهش سهام بورس فوتسی 100 درحالی صورت می گیرد که بورس لندن و نیز پوندانگلیس همچنان بشدت تحت فشار روانی ناشی از احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است.
    دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس 23 ژوئن را تاریخ برگزاری همه پرسی مربوط به خروج کشورش از اتحادیه اروپا اعلام کرده است.
    به گفته تحلیل گران آثار و تبعات خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا غیرقابل پیش بینی است ضمن اینکه بازار بیم آن را دارد برخی شرکت ها و بانک ها مرکز فعالیت خود در انگلیس را به نقطه دیگری منتقل کنند که این به معنای کاهش سرمایه گذاری و فرصت های شغلی در این کشور است.
    پوند انگلیس نیز متاثر از فضای روانی یاد شده روز سه شنبه در برابر دلار آمریکا با 0.9 درصد کاهش، در مقابل 1.4027 دلار و همچنین با 0.75درصد کاهش در مقابل یورو ، در مقابل 1.2731 یورو معامله شد.
    این پائین ترین نرخ برای پوند در برابر دلار در طی هفت سال گذشته است.
    هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری نفت خام در بازار بین المللی شمرده می شود، نیز در پایان معاملات بعداز ظهر روز سه شنبه در بازار لندن با 2.5 درصد کاهش به 33.80 دلار رسید.
    به گزارش منابع انگلیسی، بهای نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی ) نیز روز سه شنبه با 4.5 درصد کاهش ، به 31.88دلار رسید.
    به گفته تحلیل گران، اظهارات وزیر نفت عربستان در خصوص عدم کاهش تولید نفت خام این کشور از جمله علل اصلی کاهش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی بوده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو