عصر بازار

قرار نیست به مودیان مالیاتی فشار مضاعف وارد شود

عصر اعتبار- رئیس کل سازمان امور مالیاتی:با اجرای این قانون قرار نیست به مودیانی که در حال حاضر مالیات می دهند فشار مضاعف وارد شود.

قرار نیست به مودیان مالیاتی فشار مضاعف وارد شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صدا و سیما ؛ کامل تقوی نژاد در جمع اعضای جامعه حسابداری ایران  با اشاره به اجرای قانون اصلاح مالیاتهای مستقیم از ابتدای سال 95  افزود: در برخی از محافل، این ذهنیت بوجود آمده که با اجرای این قانون قرار است در سال آینده به مودیان مالیاتی شوک وارد شود و فشار مضاعفی به مردم در جهت کسری بودجه دولت تحمیل شود.

    وی گفت: این موضوع درست نیست بلکه قرار است منابع و پایه های جدید مالیاتی که تاکنون مالیات نمی دادند شناسایی شوند و از آنها مالیات گرفته شود.

    وی افزود:‌ قرار است با راه کارهای جدید از واحد ها و اصنافی که به هر دلیل از دادن مالیات اجتناب می کردند و یا فرار مالیاتی داشتند مالیات وصول شود.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی با تاکید بر اینکه در این سازمان به دنبال تحقق عدالت واقعی و نه شعاری هستیم گفت: مردم باید احساس کنند که همه اصناف، گروه ها و مشمولان نظام مالیاتی، مالیات خود را می دهند.

    وی گفت: همچنین نحوه مصرف درآمدها در کشور نیز باید براساس عدالت باشد.

    وی با بیان اینکه نگاه این است که مردم با ما با صداقت و راستگویی برخورد می کنند گفت: به همین خاطر اعلام کرده ایم که هر صنف یا هر فردی به سازمان مالیاتی اعلام کند که صندوق فروش را در واحد خود کار گذاشته است از نظر ما قابل قبول است و می تواند از معافیت های مصرح در قانون استفاده کند.

    وی با بیان اینکه بیشتر آیین نامه های اجرای قانون اصلاح مالیات های مستقیم تدوین شده است افزود:‌ در کنار اجرای این قانون همچنین در صدد اصلاح قانون نظام مالیاتی ارزش افزوده نیز هستیم که هم اینک در کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی است و بزودی تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

    وی شفاف سازی اطلاعات و داده ها را از دیگر ماموریت های سازمان امور مالیاتی برشمرد و گفت: در این باره نصب صندوق های مکانیزه فروش را به صورت جدی در دستور کار داریم.

    تقوی نژاد افزود: طرح جامع مالیاتی کشور از دیگر طرحهایی است که سازمان امور مالیاتی آن را پیگیری می کند و امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسد تا مردم آثار و برکات آن را ببینند.

    *بخشی از فعالیت خود را برون سپاری می کنیم

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه قصد داریم بخشی از فعالیت های خود را برون سپاری کنیم گفت: در حال حاضر برون سپاری مالیات نقل و انتقال املاک به دفاتر رسمی در حال بررسی است.

    کامل تقوی نژاد در جمع اعضای جامعه حسابداری ایران با بیان اینکه این سازمان در صدد اجرای کامل قوانین نظام مالیاتی برای همه مشمولان است گفت: در همین باره تاکید ما بر مالیات الکترونیک بخاطر شفافیت و نبود تبعیض بین همه صنوف و مشمولان مالیاتی است.

    وی با بیان اینکه تبدیل دفاتر و اسناد سنتی و کاغذی به صورت الکترونیکی در دستور کاری سازمان امور مالیاتی قرار دارد افزود: همچنین نگهداری این اسناد به صورت الکترونیکی باعث شفافیت و سرعت در رسیدگی به مالیات اصناف و همچنین استفاده آنها از مشوق ها و معافیت های مالی است.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه قانون جدید اصلاح مالیات های مستقیم دارای ضمانت های اجرایی خوبی است گفت: در این قانون برای کسانی که مالیات خود را ابراز نمی کنند و یا فرار مالیاتی دارند جریمه و برخورد کیفری پیش بینی شده است که تا حد زیادی می تواند جلوی این پدیده را بگیرد.

    وی با بیان اینکه براساس این قانون درآمدهای ناشی از فعالیتهای اقتصادی بنیادها ، موسسات و آستان‌ها که در بخش های تولیدی،‌صنعتی ،‌تجاری و بازرگانی فعال هستند مانند سایر اشخاص حقیقی و حقوقی جامعه شامل مالیات خواهد بود گفت:‌ با اجرای این قانون شاهد گسترش چتر نظام مالیاتی بر این موسسات و افزایش رقابت سالم اقتصادی میان بنگاه های کشور خواهیم بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو