عصر بازار

نوسانات کم ارتفاع در بازار ارز

روز خوب دلالان ارزی

عصر اعتبار- روز گذشته، در شلوغی حضور دلالان، دلار در ۲ ساعت ابتدایی بازار روز بسیار کم نوسان و آرامی داشت، گرچه از ساعت یک بعدازظهر،‌ نوسان بازار کمی بیشتر شد. در روز سه‌شنبه، دلار نهایتا توانست با ۱۵ تومان افزایش به قیمت ۳ هزار و ۴۸۵ تومان برسد.

روز خوب دلالان ارزی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»،  با این حال، در روزهای قبلی، امواج نوسان روزانه بسیار بیشتر بود تا بتوان به تغییرات قیمت روز سه‌شنبه لقب نوسانات کم ارتفاع داد. به‌عنوان مثال، دوشنبه شاخص ارزی تا محدوده 3 هزار و 490تومان بالا رفت؛ سپس تا محدوده 3 هزار و 460 تومان پایین آمد و نهایتا با قیمت 3هزار و 470 تومان به قیمت خود پایان داد.
    حال آنکه در بازار ارز سه‌شنبه دامنه نوسان تنها نزدیک به 20 تومان بود. سه‌شنبه کم‌نوسان دلار در حالی رقم خورد که به‌واسطه افت و خیزهای زیاد قیمت روزهای گذشته، بازار شاهد حضور بیشتر دلالان و معامله‌گران غیررسمی بود. با این حال، تحرکات این دسته نیز سبب نشد که دلار نوسانات چندانی را تجربه کند. در واقع، بازار در حضور دلالان ارزی آرام بود. نوسان زیر 20 تومان و 2 ساعت ابتدایی کم نوسان،‌ نشانه‌هایی از روند آرام بازار روز سه‌شنبه بودند.
    برخلاف تغییرات محدود قیمت دلار،‌ روز گذشته سکه تمام بهار آزادی، نوسانات زیادی را تجربه کرد. سه‌شنبه، سکه با 10 هزار تومان رشد به قیمت 988 هزار تومان رسید. جدا از دلار، افزایش طلای جهانی دیگر عاملی بود که به افزایش قیمت فلز گرانبهای داخلی کمک کرد. روز گذشته، سکه معاملات خود را با قیمت 983 هزار و 500 تومان آغاز کرد که افزایش 5 هزار و 500 تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز دوشنبه داشت. افزایش اونس در بازارهای جهانی عامل اصلی شروع افزایشی سکه بود.

    افزایش معاملات دلالان
    سه‌شنبه، شاخص بازار ارز روز کم نوسانی را پشت سرگذاشت. در چهارمین روز هفته، دلار معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 472 تومان آغاز کرد که تنها افزایشی 2 تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز دوشنبه داشت. پس از این شروع آرام، شاخص ارزی تا ساعت یک بعدازظهر نیز تغییر قیمت خاصی را تجربه نکرد و نوسانات خود را در ابتدای محدوده 3 هزار و 470 تومان انجام داد.
    پس از این آرامش 2 ساعته، از ساعت یک بعدازظهر، دامنه نوسان کمی بیشتر شد و دلار افزایش قیمت خود را آغاز کرد. به گفته فعالان، معامله‌گران زمانی که مشاهده کردند دلار در مسیر کاهشی قرار ندارد، با احتیاط خریدهای ارزی خود را افزایش دادند و توانستند قیمت را تا انتهای محدوده 3 هزار و 480 تومان بالا ببرند. با این حال، ‌دلار کششی برای رشد بیشتر از خود نشان نداد و نهایتا با قیمت 3 هزار و 485 تومان به کار خود پایان داد. این رقم 15 تومان بالاتر از روز دوشنبه بود.
    بر اساس این گزارش شدت نوسانات دلار در روز سه‌شنبه بسیار کمتر از روزهای گذشته بود. دلار که در روزهای گذشته چندین رفت و برگشت قیمتی را تجربه می‌کرد، روز سه‌شنبه افت و خیز قیمت چندانی نداشت. البته قیمت نهایی روز،‌ نوسان قابل توجهی داشت. این روند در حالی رقم خورد که حضور دلالان کاملا در بازار به چشم می‌آمد. افزایش نوسانات شاخص ارزی موجب شده که حضور دلالان در بازار ارز بالا رود.
    تحرکات معامله‌گران در روزهای گذشته به بالا رفتن دامنه نوسانات روزانه منجر شده بود؛ با این حال روز سه‌شنبه تلاش‌های این گروه عمدتا ناکام ماند. در 2 هفته گذشته جدا از افزایش تعداد دلالان، حجم معاملات آنها نیز بعضا به بالای صد هزار دلار رسید. خبرهایی در بازار شنیده شده که گاهی حجم معامله آتی تا یک میلیون دلار نیز بالا رفته است. این شایعه‌ها در بالا رفتن حضور معامله‌گران غیررسمی در بازار نقش داشت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی