عصر بازار

سفیر مکزیک:

با ایران اتاق بازرگانی مشترک تاسیس می کنیم

عصر اعتبار- سفیر مکزیک در تهران با بیان اینکه کشورش قصد دارد تجارت با ایران را افزایش دهد، از تأسیس اتاق بازرگانی مشترک میان دو کشور خبر داد و گفت: ما می توانیم محصولات مشترکی را تولید و در زمینه تولید مواد غذایی، قطعات خودرو، صنایع سنگین و طلا و جواهر با یکدیگر همکاری کنیم.

با ایران اتاق بازرگانی مشترک تاسیس می کنیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «اولیسس کانچولا» سفیر مکزیک در تهران در دیدار با مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک ایران به موقعیت بنادر چابهار و عسلویه اشاره و از حضور سرمایه گذاران و بازرگانان مکزیکی در این مناطق استقبال کرد.
    وی ضمن ضروری دانستن امضای موافقت نامه دوجانبه بین مقام های دو کشور، همکاری مشترک در زمینه مبارزه با قاچاق سلاح و پولشویی را خواستار شد و بر رفت و آمد هیأت های تجاری میان دو کشور تأکید کرد.
    سفیر مکزیک در تهران همچنین دیروز(سه شنبه) در دیدار با «ولی الله افخمی راد» رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت که اردیبهشت و خردادماه سال آینده دو هیات تجاری از مکزیک راهی ایران خواهند شد؛ همچنین هیات بزرگتری از مقام ها و فعالان اقتصادی این کشور، مهرماه سال آینده به ایران سفر می کنند.

    ** گمرک ایران درصدد تبادل الکترونیکی اطلاعات با 5 کشور
    رئیس کل گمرک ایران نیز در این دیدار گفت: در دوران پساتحریم فرصت خوبی برای افزایش مبادلات تجاری میان ایران و مکزیک به وجود آمده است.
    کرباسیان با یادآوری ظرفیت ها و پتانسیل های کشورمان در منطقه گفت: ایران در حال حاضر به عنوان پایلوت(آزمایشی) در پیاده سازی تیر الکترونیک انتخاب شده است که در «کنوانسیون تیر» 70 کشور عضویت دارند و با اجرایی شدن آن انتقال اطلاعات در مسیر ترانزیت به صورت الکترونیکی انجام می شود.
    وی در ادامه از انجام مقدمات لازم برای تبادل الکترونیکی اطلاعات گمرکی با برخی کشورها از جمله آذربایجان، ترکیه، روسیه، کره جنوبی و چین خبر داد و از انجام این امر میان گمرک های ایران و مکزیک با هدف تسهیل تجارت و مبارزه با تخلفات و مواد مخدر استقبال کرد.
    رئیس کل گمرک ایران همچنین با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با 15 کشور همسایه است و از این تعداد هفت کشور دسترسی به آب های آزاد ندارند از عبور کالاهای این کشورها از مسیر ایران به دلیل امنیت بالا خبر داد و گفت: ما عضو بیش از 50 کنوانسیون مرتبط با گمرک هستیم.
    به گزارش ایرنا، برابر آمار منتشره در گمرک ایران، حجم مبادلات تجاری ایران و مکزیک تا پیش از افزایش فشار تحریم ها و در سال ١٣٩١ چیزی بیش از ١١٩,٣ میلیون دلار بود که از این مقدار 113.4 میلیون دلار مربوط به صادرات ایران به مکزیک و 5.9 میلیون دلار مربوط به واردات ایران از این کشور است.
    تجارت میان ایران و مکزیک باوجود حجم پایین مبادلات بازرگانی در سال ١٣٩١ و پیش از افزایش بیشتر فشارهای اقتصادی بین المللی به ایران، در سال ١٣٩٣ از این میزان نیز کمتر شد و به ٢,٧ میلیون دلار کاهش یافت و در چهار ماه نخست امسال ١٣٩٤ نیز 2.2 میلیون دلار گزارش شده است.
    حجم پایین تجارت و تعامل اقتصادی میان ایران و مکزیک در حالی است که مکزیک با صادرات ١,٣ میلیون بشکه نفت خام در روز از جمله صادرکنندگان عمده نفت است و حجم مبادلات بازرگانی این کشور در سال ٢۰١٤ رقمی بیش از ٨١۰ میلیارد دلار را در بر می گیرد.
    عمده صادرات ایران به مکزیک شامل پسته، انواع کفپوش و خرما و عمده محصولات صادراتی مکزیک به ایران شامل وسایل و لوازم پزشکی، انواع داروها و وسایل برقی مانند یخچالهای خانگی می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو