عصر بازار

وزارت تجارت کره:

پایان یک دهه کم کاری اقتصادی با ایران فرا رسیده است

عصر اعتبار- وزارت صنایع، تجارت و انرژی کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد که برگزاری همایش بزرگ تجاری شرکت های کره ای و ایران در هفته آینده، به منزله پایان دوران کاهش و قطع یک دهه کم کاری اقتصادی با کشوری است که منبع بزرگ انرژی دنیا محسوب می شود.

پایان یک دهه کم کاری اقتصادی با ایران فرا رسیده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، وزارت تجارت کره روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که تهران و سئول یازدهمین نشست کمیسیون اقتصادی مشترک را در چارچوب نشست کمیته همکاری های اقتصادی دو کشور با حضور مقامات، تجار و بازرگانان در تهران برگزار می کنند.
    این بیانیه خاطرنشان می سازد که نشست این کمیته با حضور مقام های ارشد دولت های کره و ایران نهم و دهم اسفند در تهران آغاز می شود.
    این وزارتخانه می افزاید که کره جزو اولین کشورهایی است که فورا به گروه همکاری با ایران پس از برجام و لغو تحریم ها ملحق شد.
    وزارت تجارت کره تاکید کرده است که بازار بزرگ ایران باید به روی شرکت های کره ای باز شود و نشست کمیته همکاری اقتصادی دوجانبه که به یک دهه کم کاری اقتصادی پایان می دهد، حرکتی بی نظیر در راستای کمک به شرکت های کره ای برای ورود به ایران است.
    بر اساس این گزارش «جو هیونگ هوان» وزیر صنعت، تجارت و انرژی کره جنوبی ریاست یک هیات 20 نفره متشکل از مدیران وزارتخانه های مختلف این کشور را بر عهده دارد که قرار است به تهران عزیمت کند.
    بر این اساس قرار است کمیته همکاری اقتصادی دو کشور در جریان برگزاری نشست بر شش عرصه همکاری انرژی، مالی، بانکی، تجارت و فرهنگ و همچنین بهداشت عمومی متمرکز شود.
    «کیم سانگ تائه» رئیس بخش خاورمیانه و آفریقای وزارت تجارت کره جنوبی امروز اعلام کرد که در نشست مذکور قرار است در باره احیای راههای تجاری با طرف های ایرانی گفت وگو شود.
    وی افزود: دولت سئول عزم خود را برای اینکه روابط تجاری و بازرگانی با ایران گسترش یابد، جزم کرده است و قصد دارد شرکت ها را برای بستن قراردادهای بزرگ با تهران مساعدت کند.
    او همچنین تاکید کرد که چندین یادداشت تفاهم و بیانیه همکاری در جریان نشست اقتصادی کره و ایران در تهران که آخرین بار در سال 2006 میلادی برگزار شد، امضا خواهد شد.
    همچنین قرار است توافقنامه اولیه ایجاد سامانه تجارت الکترونیک برای مصارف دولتی دو کشور با هدف احیای شبکه تجاری ایران با شرکای تجاری، به امضای مقام های ذیربط برسد.
    رئیس بخش خاورمیانه وزارت تجارت کره جنوبی گفت که روز چهارشنبه آینده در باره چندین توافقنامه دیگر تجاری میان کره و ایران اعلام نظر خواهد کرد اما تا آن زمان، حاضر به ارائه جزییات بیشتر نیست.
    افزون بر این نشست، قرار است هیاتی مرکب از 95 نفر از بخش های عمومی غیردولتی و بخش خصوصی و مسوولان شرکت ها و موسسات بازرگانی کره نیز روزهای یکشنبه و دوشنبه در تهران با همتایان ایرانی خود وارد گفت و گوهای تجاری شوند.
    «کاظم سلطان احمدی» رایزن سیاسی کشورمان در سئول روز گذشته به خبرنگار ایرنا گفت که به موازات برگزاری کمسیون مشترک دو کشور، دو اجلاس مجزا تحت عنوان «همایش تجاری» و «میزگرد همکاریهای اقتصادی» نیز در تهران برگزار می شود که به غیر از ترکیب کامل هیات همراه وزیر کره ای، هیاتی متشکل از حدود 300 نفر از تجار و بازرگانان این کشور به ایران می آیند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی