عصر بازار

رشد کم‌عمق طلا به مدد خرید سرمایه‌گذاران

عصر اعتبار- در پی نوسانات در بازارهای سهام و خرید تازه شمش از سوی سرمایه‌گذاران، در معاملات روز پنجشنبه افت قیمت خود را جبران کرد.

رشد کم‌عمق طلا به مدد خرید سرمایه‌گذاران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از  اقتصادنیوز  ، با توجه به رفتار محتاطانه سرمایه‌گذاران در مواجه با بهبود شکننده نفت خام، بازارهای سهام آسیایی معاملات امروز را پرنوسان آغاز کردند . دارایی‌های امن، شامل ین ژاپن نیز با رشد مواجه شدند.

    هر اونس طلا در معاملات امروز با رشد 0.3 درصدی هزار و 238 دلار و 80 سنت معامله شد. این در حالی است که در اوایل معاملات امروز این فلز گرانبها با افت 0.7 درصدی مواجه شده بود.

    در روز چهارشنبه، طلا با افزایش قیمت دو درصدی هزار و 252 دلار و 90 سنت معامله شده بود، این در حالی است که قیمت نفت در کنار بازارهای سهام افت کرده بود.
    مارک تو، رئیس مرکز تحقیقات گروه مالی وینگ‌ فونگ هنگ‌کنگ اعلام کرد: «نوسانات موجود در قیمت نفت و بازارهای سهام و ترس خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باعث افزایش جو ریسک گریزی در بازار شده است. در هفته‌های آینده حرکت صعودی طلا قوی‌تر خواهد بود.»

    با افزایش نگرانی‌ها از امکان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، استرلینگ در نزدیکی پایین‌ترین سطح هفت سال اخیر خود در برابر دلار و 2.5 سال اخیر خود در برابر ین رسید. بر اساس گفته دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلستان، در 23 ژوئن رفراندومی برای عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.

    صعود 16 درصدی طلا در سال جاری به دلیل تقاضای این فلز به عنوان یک دارایی امن و سقوط بازارهای سهام جهانی و افت قیمت نفت و همچنین ترس از کندی اقتصاد جهانی بوده است. دو هفته قبل، طلا با ثبت قیمت 1260 دلار و 60 سنت بالاترین سطح یک سال اخیر خود را تجربه کرده بود.

    افزایش در دارایی‌های صندوق‌های معاملاتی طلا (ETF نیز باعث این رشد قیمتی شده است. جریان‌های ورودی به SPDR بزرگترین صندوق حمایتی طلا، از ابتدای سال تاکنون از کل جریان‌های خروجی سال 2015 بیشتر بوده است. روز چهارشنبه، دارایی‌های این صندوق با رسیدن به 760.32 تن بالاترین سطح خود از مارس 2015 را تجربه کرد.
       
    افزایش انتظارات مبنی بر عدم افزایش نرخ بهره در سال جاری توسط فدرال‌رزرو نیز باعث حمایت از قیمت طلا شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو