عصر بازار

رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی مطرح کرد:

اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالا ضرورتی ندارد

عصر اعتبار- رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران معتقد است با توجه به شرایط جدید اقتصادی، ضرورتی برای اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی وجود ندارد، چرا که اکنون باید برنامه‌ریزی‌ها بر اساس استاندارد‌های بین المللی باشد.

اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالا ضرورتی ندارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، خسرو فروغان گران سایه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره دلایل اجرایی نشدن طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی گفت: زمانی که موضوع اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی مطرح شد هنوز تحریم‌ها وجود داشت و تصمیم‌ها بر این اساس گرفته می‌شد که به شکل مقطعی از بحرانی عبور کنیم.

    وی ادامه داد: اکنون اگر گفته می‌شود که طرح خرید کالای ایرانی اجرایی نمی‌شود و کارایی ندارد به این دلیل است که بستر مناسبی برای توسعه اقتصادی در ایران به وجود آمده است.

    فروغان گران سایه تصریح کرد: پس از اجرایی شدن برجام، کشور‌های مختلف اعلام آمادگی کردند که در ایران سرمایه‌گذاری کنند، موضوعی که نشان می‌دهد ایران کشور با ثباتی برای سرمایه‌گذاری است؛ برای همین تصمیم‌ها و سیاست‌های اقتصادی هم باید بر اساس برنامه‌ریزی و استاندارد‌های بین المللی گرفته شود و نه از روی احساسات.

    رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران افزود: با توجه به شرایط جدید، ضرورتی برای اجرایی شدن طرح کارت اعتباری وجود ندارد، چرا که به زودی بازار تا حد زیادی رقابتی خواهد شد و برنامه‌هایی جدیدی که از سال آینده برای اقتصاد کشور در راه است. لذا باید بتوانیم کیفیت کالاهایمان را بالا ببریم و قدرت رقابت پذیری با دیگر کالاها را بالا ببریم.

    وی عنوان کرد: حداکثر تا دو سال آینده که قرار است ایران عضو سازمان تجارت جهانی شود؛ بنابراین باید استاندارد کالاهایمان تغییر کند برای همین باید کالاهایمان حداکثرکیفیت را داشته باشند و نه حداقل استاندارد را. باید بتوانیم در چنین بازاری حضور داشته باشیم تا قیمت تمام شده کالاهای‌مان قابل رقابت با کالاهای مشابه باشد.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی